Monday, December 5, 2011

Måndag

Lite segt idag. Läste lite för länge igårkväll... :-)

Hela helgen har mest bestått av att läsa faktiskt, den nya Kindle Fire funkar finfint! Har lagt ut min gamla Kindle på eBay, och det verkar som om jag kan få ganska mycket för den, så det är ju kul!

Idag ska det komma in lite jobb, men det blir nog inte föörens efter lunch, så jag tnker läsa klart den boken som jag håller på med just nu, Camilla läckbergs senaste "Änglamakerskan".

Vi skulle ha åkt till Legoland i lördags (det går verkligen troll i det där besöket), men min bil som precis kommit tillbaka från verkstaden beslutade sig att lysa med "check engine"-lampan igen. Vi lämnad ein den i lördags morse, och de kollade den gratis åt oss. Var bara lite smuts i en solenoid, så det var enketl att fixa. Och gratis det med.

Annars var det jobb och läsa som gällde i lördags. I söndags var vi nere en sväng på Anna Maria Island och åt frukost med havsutsikt, annars mest bara slapp hela dagen varvat med en maskin tvätt här och där.

Sarah lekte med sin kompis A, som bor några gator bort. Väldigt bestämd liten dam det där och man får sätta ner foten lite, annars kan hon bli lite jobbig. Jag tror inte att Sarah gillar henne sådär jättemycket (hon är yngre med), men eftersom det inte fanns någon annan att leka med så... :-)

A bor med sin mamma hemma hos sin mormor och morfar, och det är mormor som jag oftast pratar med. Mormor är SÅ trevlig! Hon är japansk och pga det har A ett sådant exotiskt utseende, hon är ju då en fjärdedel japansk. Jag tycker hon är SÅ fin i ansiktet!

Fick reda på att min julklapp nått fram i julklappsutdelningen, och nu när hon har öppnat den (S uppe i Norrland) kan jag ju berätta att jag skickade lite Florida-saker. Det blev bla Alligator-jerky (torkat alligatorkött), te med apelsinblommor, Key Lime-kakor, chokladalligatorer och Gator Swamp-sås (nästan som Tabasco).

Ska bli spännande att se vart mitt paket kommer från!

1 comment:

Lala said...

Vi ska ha gäster på lördag så då ska jag bjuda på alligatorköttet:)