Thursday, January 19, 2012

Kontoret...

...blev det. Är mitt uppe i ett bombnedslag just nu. Upptäckte att en hel del som tar upp plats är Sarahs alla konstnärliga alster. Dess behöver ju faktiskt inte vara i skåpen, så de har nu fått nytt rum i en kartong.

Mitt i alltihopa kom grannen bara för att prata lite. Och det blir aldrig dock lite när det gäller henne. Hon är väldigt trevlig, men jag var ju mitt inne i min "städzon" och ville inte riktigt tappa farten. Jag försökte att inte leda henne genom att inte fråga några följdfrågor utan bara lyssna mest, men det saktade bara ner henne lite grann! :-)

Ja ja, det blir nog bra ändå. Har nu bara ca 1 timem tills Sarah ska hämtas, sedan är det middagsbestyr och annat.

I alla fall fick jag alla planerade jobbprojekt klara. Jag har bara två som jag vet imorgon, så jag kan alltid fortsätta fixa med kontoret efter det. Det lär nog bli en del ungar som springe rhär imorgon dock, med tanke på att det inte är någon skola. Grannen var dock snäll och sa att jag skulle skicka in alla till henne om det blev för mycket, eftersom hon vet att jag jobbar hemifrån. Men det blir nog bra. Det kan dock bli en del ljud med tre tjejer och tre killar!!! Ibland är de till och med fler!

Fast jag har vant mig väldigt bra, tidigare var det liksom absolut nödvändigt med tystnad för att jag skulle kunna jobba, men Sarah måste ju få ha sitt liv också. Så jag har anpassat mig. Så länge de leker bra och är snälla mot varandra och volymen beror på att d ebara har kul så är jag OK med det. Men inte när de börjar gräla och skrika på varandra, då får arga mamman gå in och säga ifrån.

Det kan till och med vara mycket underhållande att lyssna på ett gäng åttaåringar när de leker, de är riktigt roliga faktiskt!

No comments: