Monday, January 30, 2012

Uppviglande telefon

Jag pratade med maken just, försökte få honom att välja vilka träd han vill ha sk Curb-Its runt (ett företag ska komma och gjuta dekorativa rabattkanter runt rabatten och runt träd). Ser bra ut, men håller dessutom all mulch (bark) där den ska vara, vilket gör att växterna trivs bättre i Florida-hettan (håller fukten inne och skyddar mot ogräs, ohyra och gassande sol).

Han var lite stressad, men eftersom jag inte kunde bestämma mig ville jag se vad han tyckte. Då la han bara på mitt i all! Fyyy vad arg jag var!

Men så fick jag ett mail av Ken där han var sur för att jag hade lagt på luren i öret på honom.

Så det var telefonen som föröskte mucka gräl, den lille luringen! :-)

Vår trädgård är väldigt tråkig, men jag vill inte heller lägga ner speciellt mycket arbete på den eftersom vi ju inte tänker bo kvar här. Jag ska dock fixa till rabatterna och måla husets trim som har blekts lite. Lite uppiffning är ju bara bra när vi sen ska hyra ut eller sälja huset.

Ute och inne är allt snart klart. Bara stora badrummet kvar, diskbänken och diskhon ska bytas ut i köket, och så ska gästbadrummet kaklas om helt. Och så blir det väl att vi målar precis efter vi flyttat ut.

Annars har vi gjort det som behövs. Lagom tills vi flyttar, typ. Det är val ganska klassiskt! :-)

Här är ett exempel hur det kan se ut med Curb-Its:

6 comments:

Saltistjejen said...

Oj jag har nog missat att ni planerar flytt. Är det något mer bestämt eller är det mer så att ni fortfarande kollar runt efter nytt hus. Minns att ni gjorde det rätt aktivt ett tag, men det känns som det var ett tag sedan?
Knäppt med telefonen. Tur ni redde ut misstaget iallafall. :-)

SweFlo said...

Nej inget bestämt, men vi hoppas på att kanske nästa sommar så blir det nytt hus. Men det beror på så många faktorer så inget är helt bestämt. Husmarknaden här är fortfarande väldigt seg, så det tåls att vänta lite helt klart!

Fourmum said...

Spännande med flytt! Tänker ni flytta långt eller inom samma område? Vi har också letat hus, men här har priserna blivit för höga så vi har lagt det på is.. Det är rätt vanligt här med brutna samtal så det är ingen ide att bli irriterad ;)

SweFlo said...

Vi har ju försökt flytta till ett större och nyare hus sedan 2010... De områdena vi kan tänka oss ligger bara 10-12 minuter härifrån, så int elångt alls. Det är i närheten av den skolan som Sarah bytte till, så hon har liksom redan etablerat sig i det närområdet, vilket ju blir smidigt när vi nu flyttare. Det finns inte många hus på marknaden just nu, och vi VET att det finsn MÅNGA hus som har gått i foreclosure, men bankerna sitter på dem... Så vi väntar och ser. Vi köpte ett hus 2010 som vi nu hyr ut, och vi kommer troligen att hyra ut det hus vi bor i nu när vi väl flyttar. Jag är väldigt otålig, men jag vet ju att det är bäst att vänta just nu. Den som väntar på något gott... :-)

Victoria said...

Vad fint med sådan gjuten kant! Det ska jag föreslå här hemma, det vore verkligen ett lyft för vår trädgård!

Saltistjejen said...

Ok då förstår jag. Hoppas att ni hittar ert drömhus så småningom.
Kram!