Monday, January 16, 2012

Krångligt

Jag var så glad att vi äntligen hade bestämt oss vart vi skulle semestra i sommar - då visar det sig att den tjejen som ska hålla fortet på kontoret när Ken är borta inte vet när hon måste ta sin semester förens i slutet på mars, eftersom hon måste koordinera den med sin familj i Panama och så vidare.

Så vi kan inte boka något förens vi vet när hon åker, eftersom vi inte kan vara borta samma vecka som när hon är borta. Av vad jag har sett kan boende och flyg gällande Yellowstone boka upp tidigt. Jag har flera olika boendealternativ, men ifall att vi int ekan hitta nått eller om flyget inte funkar osv i slutet av mars, så måste jag ha en alternativ plan. Ett alternativt planerat resmål!

Ja jisses. Och helst ska det vara något som inte kräver en massa knep och knep, man ska kunna ta sig dit med ett flygplan... Så kanske NYC då. Där finns ju hur mycket boende som helst att välja på. Eller kanske hyra en husbil och köra ner till Texas? Gaah! Jag trodde jag var klar med alla kansken nu!

Idag är ledig dag för Sarah, själv har jag en hel del jobb att göra, så det är bäst jag sätter igång innan huset fylls av en massa ungar...

2 comments:

Anonymous said...

Kan man inte preliminärboka boende? Flygen kanske inte är lika lätt, men det gick väl flyg till flera olika orter...
Inte kul att behöva vänta med planeringen när man trots sig ha bestämt vart man skulle åka...

-Mari-

SweFlo said...

De flesta kräver ganska så stor deponeringsavgift och det vor eju dumt att krångla till det om flyget inte går att fixa eller blir för dyrt. Det billigaste är att flyga till Salt Lake City, UT. De andra närmare orterna kostar lite mer än det dubbla!