Thursday, January 19, 2012

Toooorsdag

Idag har jag en lång dag för mig själv, eftersom jag inte hämtar Sarah förens halv fem då hon har Art Club just på torsdagar.

Så vad ska jag hitta på idag? Jag väntar på några inbokad jobb som ska komma in, men inget som tar någotn specieltl lång tid att fixa.

Städa ur garaget? Lite kallt för det...

Kontoret då? Det behöver en djupevaluering, in i alla skåp och lådor och RIV bara! Så mycket skit över allt. Och garderoben såklart, även om den fick sig en omgång innan jul så det är inte alltför illa där.

Baka nått LCHF-gott till i kväll?

Usch, jag har inte lust eller energi för nått känns det som. Ska nog ta det lite som det kommer och så får vi se vad eftermiddagen bjuder på.

Igår gjorde jag gott, det var nötkött med med ost och spenat inrullat inuti, tillsammans med smör- och vitlöksstekta "pole beans" (vet inte vad de heter på svenska) och beasås.

Jag förberedde också inför dagens middag och lade en flankstek i asiatisk marinad, vilken ska grillas ikväll och ätas med en asiatisk coleslaw. Hela kykskåpet doftar gott av tamari, sesamolja, ingefära och vitlök!

Denna veckas grönsaksskörd var verkligen kanonbra, så mycket gott! Fick bland annat stora tjocka salladslökar som var mörkt lila, spännande! Massor av olika pepparfrukter såsom vanlig paprika, ungersk (stark) paprika, jalapenos, poblanos och habaneros. Jättefina äggplantor, vitkål, färska örter av olika slag, sallader och en massa annat gott. Nästan varje gång får jag något nytt som jag inte provat förut, och jag har fått en hel del nya favoriter. Kohlrabi är ju jättegott till exempel!

Kohlrabi

Verkligen en bra investering att gå med i en "community farm"... Och Sarah får regelbundna besök på en gård, mata korna och annat kul, jättebra! Till och med hundarna hade kul igår, Bob stal lite kål från en ko och Stan hade stirrtävling med en annan ko. Kon vann dock; hon stack fram nosen för att lukta lite närmare på Stan och han ramlade nästan ur skinnet, ha ha! Jag och Sarah skrattade gott åt honom, han trodde han var så stor och farlig men men... :-)

1 comment:

Saltistjejen said...

Vad gott det låter. Kan du inte ge receptet på den asiatiska cole slawn!!? :-)