Thursday, January 26, 2012

Mycket jobbande

De senaste dagarna har verkligen varit mycket jobbande! Jag trivs faktiskt bra med lagom stress, jobbar bättre då. Men det blir lite jonglerande.

Har ett saftigt jobb som jag jobbar på idag, sedan har jag två till på kö. Fast de har jag hela helgen på mig, så det känns inte så farligt.

Man vet dock aldrig från dag till dag hur mycket jobb som kommer in på en dag. Jag arbetar med en hel drös agenturer, och eftersom jag arbetat på heltid nu i över 10 år så har jag etablerat mig hos en hel del av de större agenturerna, vilket betyder att de skickar en hel del jobb åt mitt håll.

Känns bra. Gjorde deklarationen för ett tag sedan och min inkomst dubblades förra året, fast det var ju i stort och mycket tack vare det där stora ABB-jobbet i elteknik. Det gav en hel del...

Kul att man kan leva på ett yrke som är så flexibelt och roligt! Jag lär mig nya saker varje år dessutom, och man blir oerhört allmänbildad med alla olika texter man får översätta.

Känns dock som jag har en glasbit i halsen, så ont! Vet inte vad det kan bli av det, men inget kul alls. Kan knappt svälja!

På lördag kommer Sarahs bästa kompis hit, och på eftermiddagen ska vi fyra ta oss till Big Cat Habitat Sanctuary, ett ställe där de tar hand om stora kattdjur som har farit illa. Sedan kommer kompisen med  hem hit igen för mer lek. Kul för Sarah! Speciellt eftersom hon älskar kattdjur och det gör kompisen med. Rena kattfantasterna! Sarah var klädd som leopoard i skolan igår, de skulle ta med en favoritbok och klä sig som en av karaktärerna i boken. Det blev en bok om stora kattdjur såklart! :-)

2 comments:

Fourmum said...

Kul med utvecklande och intressant jobb! Hoppas det halsonda går över. Barnen skulle älska er helg aktivitet ;)
Jag har utmanat dig med 10 (?) punkters listan ;), se här http://fourmum.blogspot.com/2012/01/jag-har-fatt-en-rolig-utmaning-av-pia.html
mvh Anette

SweFlo said...

Tack Anette, listor är alltid kul!