Sunday, January 1, 2012

Nytt År!

Det blev nästan exakt som jag hade tänkt mig Nyårskvällen: Vi gick ut och åt en riktigt god italiensk middag (den där nya italienska kavrterskrogen är FARLIG, de har begränsad meny men SÅ GOTT). Efter det tittade vi på Ensam Hemma 1 och 2, eftersom Sarah aldrig har sett dem och jag tänkte att de liksom är klassiker. Hon gillade båda faktiskt! Ken somnade någon gång under den andra filmen tror jag, precis som jag hade räknat med! ;-)

Vi han med en flaska Procecco, italiensk champagne. Jag är inte alls förtjust i varken vitt vin eller champagne, så det blev bara några smuttar för min del.

Vi kvart över elva kände jag att min dag var över, så jag gick och lade mig efter att jag hade gett Sarah order att väcka pappa några minuter innan midnatt så de kunde gå ut och titta på fyrverkerierna. Sarah hade nämligen inga alls problem med att hålla sig vaken till midnatt!

Imorse vaknade vi till strålande solsken, och eftersom det här tydligen ska vara den sista varma dagen på ett tag så hade vi planerat in en lång naturvandring i Roberts Preserve.

Vi packade in hundarna i bilen och drog dit vid lunchdags. Det var redan 27 grader varmt då, så lite svettigt var det. Det var riktigt härligt att vandra längs med stigarna, ut på bryggorna längs med vattnet och bara njuta. På onsdagmorgon ska det gå ner till frysgrader, så man får passa på!

Nu är vi hemma med två totalt utpumpade hundar som sussar sött. De kunde knappt hålla ögonen öppna i bilen på väg hem, men de gjorde bra ifrån sig med tanke på att de blir 12 år i år!

Sarahs kompis kom förbi och vips så hade de stuckit hem till henne. Nu är det frid i huset, Ken sitter och jobbar och jag har precis lagt några stekar i marinad inför kvällen då det vankas hasselbackspotatis och grillad NY Strip Steak med bearnesås.... Ska bli gott!

Hoppas nu att ni alla får ett riktigt BRA år i år! :-)

No comments: