Monday, January 9, 2012

Måndag

Snabb helg känns det som, men väldigt trevlig.

I lördags drog vi igång en ny runda med lågkalorikost, kändes riktigt bra. Har redan gått ner 4 pund i vattenvikt. Det är alltid först av och på...

I lördags donade jag en massa hemma. Arbete, tvätt, matinhandling och -lagning. Massor av SOA! Vi satt uppe till halv TVÅ på natten i lördags! För er som inte har kollat in SOA, dvs. "Sons of Anarchy" kan jag rekommendera denna TV-serie. SÅ bra! Helt otippat kanon! Vi är redan på tredje säsongen och det finns en fjärde ute också. Handlingen låte rkonstig, det handlar om en MC-club i Kaliforninen. Men väldigt bra spelat, väldigt djupa realtioner och ett stort hjärta. Och en del döingar och pang-pang såklart...

Ken och jag har alltid varit fans av Ron Perlman, killen som spelar MC-klubbens ledare. Vi kallar honom "Moneky man" eftersom han ser lite apliknande ut (det tog några år innan vi visste vad han hette). Han är fenomenal som skådis faktisk.

Se den serien! Om inte annat så för snygga och smarta Jax, huvudpersonen, han är som honung för ögat! ;-)

Igår söndag lyckades vi ta oss till bion för att se "We bought a zoo", sedan fixade jag och Sarah lite nya skor och kläder till henne.

1 comment:

Anonymous said...

hahaha, Monkey Man, det var Perlman & Danny Trejo som jag tänkte på när jag läste detta, Trejo kanske främst för att han är en sån rakt igenom biker...

Ska nog ta och kolla in serien, behöver något nytt när jag väldigt snart har plöjt igenom nästan sju säsonger av Criminal minds...

-Mari-