Tuesday, January 24, 2012

Pust, stön och stånk

All energi rann ur mig. Det har varit en intensiv arbetsdag, hjärnan är slut och kroppen likaså.

Orkar inte diska det som jag sparade från baket igår, det får vänta tills imorgon. Jag är glad att jag orkade släpa mig in i duschen nu precis, men det var med nöd och näppe...

Det får bli korvstroganoff till middag. (Lätt att göra LCHF, uteslut bara riset till). Enkelt och maken älskar korvstroganoff, så eftersom han fyller år så blir det ju bra.

Helst skulle jag bjuda ut honom på middag, men har har sällan lust att gå iväg när han precis har kommit hem så där på en vardag. Hans företag är i super mode så här års nu när deklarationstiden är här. Från och med nu fram till mitten på april är det go, go, go för honom på jobbet.

Jag har nu 1 timme på att bara slappa lite innan det är dags för middagen, kanske man ska göra bara ... ingenting?!

4 comments:

Saltistjejen said...

Hoppas att du piggnar til lite och att ni fick en mysig hemmamiddag. Grattis till din make också!! :-)
Och du, tårtan du gav receptet på tidigare lät otroligt smarrig. Måste testa den senare!
Har även en fråga till dig ang din stämpel i passet du berättade om i min blogg. Fick du den direkt när du besökte USCIS eller var man tvungen att skicka in passet efteråt för att få det hela "sealed" du vet lite som med visum i passet? Undrar mest eftersom det då kommer ta ännu längre tid innan man får tillbaka passet igen. Plus att man riskerar att de slarvar bort det.... Just nu står de inte högst upp på min lista direkt... ;-)
Så OM du var tvungen att skicka iväg passet, hur lång tid tog det då sedan innan du fick tillbaka det??
KRAM!

Fourmum said...

Det är nyttigt att göra ingenting ibland :) Speciellt om man är en sån person som funderar på om man ska göra ingenting och inte bara gör det ;)Kram

SweFlo said...

Saltis, jag var ju där bara för att det hade tagit så lång tid och jag behövde ett bevis för att jag hade grönt kort, precis som du. Jag fick en stämpel i passet med en gång, så jag hoppas det blir så för dig med! Det är ju för jäkligt att man ska behöva vänta så himla länge... I mitt fall hade de liksom "tappat bort" ansökan och jag fick skicka in allt igen. Varj egång jag har varit i kontakt med immigrationen så har de klantat till det på något vis...

Saltistjejen said...

Tack! ja jag hoppas på att det är just något sådant som ska ske. Så att jag alltså kan få stämpeln med en gång utan att lämna ifrån mig passet till dem, för jag litar verkligen inte på att de håller reda på viktiga dokument och handlingar. ;-)
Plus att jag då har mitt temporära tillstånd färdigt tills jag får mitt kort. Jag HAR ju fått godkännandet redan som sagt och behöver bara det fysiska plastkortet! Men advokaten sa att jag troligen kommer behöva ansöka om ett replacement card för att de antagligen har "tappat bort" min ansökan också. Så DÅLIGT!!!
Kram!!