Thursday, January 5, 2012

Tajta brallor

Alltså sedan jag gick över kanten och drunknade i Thanksgivings och Julens alla kolhydratsstinna godbitar, totalt har jag ätit holisar under ca 3 månader nu, så har jag ju givetvis gått upp i vikt. Ca 4,5 kg sisådär. Det första som man får tillbaka är vattenvikten, kolhydrater gillar nämligen att suga åt sig vätska!

Inget som jag lider alltför mycket av (bara liiite). Men jag hade tänkt köra ett par strikta månader nu. Efter allt julgott. Men jag har inte fått ett paket ännu som inväntas från Sverige. Innehållandes SMÅGODIS! Så det kännsliksom inte som någon bra tanke att börja en strikt kost NU, för så fort det där paketet kommer så kommer JAG att ÄTA ALLT GODIS. Så är det bara. Ingen spärr för svenskt smågodis!

Hoppas bara att paketet kommer SNART! Maken är supertaggad inför kostomläggningen och han lider verkligen av att jag skjuter på det. Men det är ju SMÅGODIS vi snackar om här. Svenskt smågodis. Enough said.

Idag fick jag dock en positiv överraskning. Jag har lidit lite av att mina jeans suttit lite för tajt runt naveln. Jag har ett operationsärr där, och det är inte skönt med tajta jeans som sitter åt just där. Råkade titta på jeansen och de är en storlek mindre än vad jag trodde! Jag hade tagit fram fel jeans! Vips fram med ett par från den större storleken och LÄTTNAD. Inget ont över naveln längre!

Så nu behöver jag inte ha superångest över att brallorna sitter för tajt, eftersom de ju är en storlek som jag inte direkt strävar efter att jag måste komma i. Puh!

Nu ska jag åka till skolan och hämta Sarah från hennes Art Club, sedan blir det nog en sväng förbi Wal-Mart (eftersom det är närmast) för att se om jag kan fynda lite julksaker. Allt ör mellan 75 - 90 % rabatt just nu, och kanske finns det nått kul kvar...

3 comments:

Saltistjejen said...

hahahaaa! Smågodis från Sverige är alltid en sådan skatt! :-) Bra med jeansen!

Desiree said...

Vilken underbar överraskning med jeansen. Då behöver du inte ha dåligt samvete alls. Klart du ska unna dig smågodis för det händer ju liksom inte varje dag. God fortsättning på nya året.
Kramar!

Angelica said...

Hej! Vilket härligt liv du verkar leva! Och det där med jeansen är ju bara helt underbart roligt! Jag tror att jag hoppar över att testa mina, ialla fall innan nästa vecka. Det är då jag startar på riktigt! Måndag.

Ha en ljuvlig fredag och jag kikar absolut in här hos dig igen! Nere hos oss så är det alldeles på tok för varmt, men jag gissar att ni har ännu högre grader!

Kraaaaaam

Angelica