Sunday, February 14, 2010

Alla Hjärtans Dag

Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig dag! Jag har lite svårt med just denna dag, tycker det kan bli lätt krystat och påtvingat, och minst sagt kommersiellt...

Men det är ju mysigt att umgås och liksom vara extra kärleksfulla mot sina nära och kära denna dag.

Vaknade med en sjudundrandes huvudvärk som inte vill släppa. Har druckit en massa vatten, men det får snart bli en huvudvärkstablett om det inte ger med sig.

Mycket kommer absolut från det som hände igår. Eftersom det inte var några skador vet jag inte om "hundpolisen" kan göra så mycket, men jag tycker det är oerhört obehagligt. Om hon nu anmäler (vilket jag tror, hon är känd som en riktig satkärring i kvarteret som gillar att vara elak), så kommer de säkert inte förbi förens på tisdag, eftersom det är röd dag imorgon. Jag kan ju bara säga som det var och sedan är det ju inte mer jag kan göra. Vi ska köpa nya halsband idag, ett sådant där gammaldags i skinn med ett "belt-buckle"-spänne , då kan man ju få exakt rätt passning så att det inte finns risk att han skulle kunna slinka ur halsbandet igen.

Kanske borde jag samla ihop alla hundarna i kvarteret för att låta "hundpolisen" se att han är hur gullig med andra hundar som helst, ha ha... Hundar är väl som människor, man kan ju inte tycka om alla, och just den här hunden... ja. Det är tråkigt, verkligen. Jag är absolut inte en sådan person som låter sina hundar springa omkring och göra vad de vill. Och våra hundar är inte farliga...

Nu ska jag jobba vidare, har en hel del jobb inför veckan och om vi ska åka till IKEA imorgon måste jag få lite gjort. Ken kommer förhoppningsvis hem i god tid så vi kan gå ut och äta lunch, inte för att jag direkt är på humör alls. Jag tar nog hellre lite take out. Men vem vet, lite friska havsvindar kanske hjälper?

När han kommer hem ska Sarah få sin Alla Hjärtans Dag present, Ken ville vara med när hon fick den. Har en presentbag fylld med lite smått och gott, godis, små leksaker och klistermärken. Hon kommer att bli överlycklig när hon ser att jag har lagt i en bebishamster till de där animatroniska Zhu Zhu Pets, en sådan har hon velat ha ett bra tag!

Now back to work...

No comments: