Wednesday, February 17, 2010

Äntligen (nästan) klar!

Det tog ett tag att skruva ihop alla stolar. Nu när jag vet hur många skruvar och muttrar och dylikt det tog för att få ihop dessa stolar så behöver jag ju i alla fall inte oroa mig för att de inte ska hålla ihop!

Bordet, som jag köpte för ett tag sedan, var mycket enklare att sätta ihop, även om det var stört omöjligt för mig att lyfta själv när det var upp och ner, det väger ett ton!

En av stolarna hade ett hål för ena benet som var lite snett borrat, så jag ska be Ken fixa det innan jag skruvar ihop den sista delen, men annars är det klart, och jag fick ihop det alldeles själv dessutom.

Så nu har vi sovrumsmböbler, TV-bänk och köksbord i samma chokladbruna trä. Vet inte vad det är med den färgen, men jag är väldigt förtjust i just den här sortens bruna trämöbler just nu.

Sen när vi flyttat blir det troligtvis en matsalsmöbel från samma linje med 6 stolar, men det bordet och de stolarna kommer dock att vara i vanlig höjd (och stolarna med stoppade sistar tror jag).

Lite annorlunda med ett sådant högt bord, men man sitter riktigt bra vid det faktiskt, så jag är nöjd. Dessutom finns det en iläggskiva som gör att bordet kan göras ännu större om man vill.

Bord och stolar minus 1 stol...

Riktigt sköna stolar, 48 cm breda, så gott om plats!

4 comments:

Anonymous said...

Snyggt!
-Mari-

Marianne said...

Jättesnyggt!

Hur högt över golvet är bordsskivan? Och hur höga är stolarna till sitsen?

S w e F l o said...

Bordet är ca 92 cm och stolsitsarna 62 cm. Det känns faktiskt inet alsl högt, enda skillnaden är i så fall att man vilar fötterna på fotstödet snarare än golvet. Men jag är 173 cm, så jag gillar att det är lite högt. Och Sarah har inga problem alls med höjden.

Carina said...

Supersnyggt... vill ha :)