Friday, February 19, 2010

Snopet!

Jag fick ett samtal från städfirman imorse: tjejen som skulle städa hos oss satt på sjukhuset med sin pappa som hade fått andnöd över natten! Stackars henne, kan inte vara kul! De andra städtjejerna är redan ute på jobb och fullbokade för hela dagen. En lösning var att de skulle komma ett par timmar ikväll och sedan imorgon bitti, men jag sa att de inte skulle oroa sig för det och bara komma den 5:e mars istället, då det var bokat att de skulle börja "vanlig" städning. Så det blir vårstorstädning den 5:e istället!

Jag är ganska flexibel av mig, och huset är inte alls stökig, det behövs igentligen bara lite ytstädning imorgon förmiddag för att det ska vara rent nog att ta emot gäster. Och jag har ju ganska gott om tid imorgon innan de kommer, den mesta matlagningen ska jag ju göra ikväll.

Jag hade tänkt jobba imorgon, men det kan jag ju flytta på tills söndag, om jag nu inte hinner klart idag det som ska vara klart innan måndag, men det är väl ganska tveksamt. Fick just veta att ett annat mediumstort jobb kommer in på måndag, så vill helst ha det här klappat och klart, fast jag har längre tid på mig om det behövs.

Har just gjort ett test för ett STORT jobb (troligtvis som redigerare), så jag hoppas de var nöjda med det testet, för de pengarna hade suttit fint i plånboken nu. Men vem vet, det är marknadsföringsinriktat och de vill ha en viss stil, så då spelar det inte så stor roll hur bra testet är om det inte har den stilen de letar efter.

Nej, nu tillbaka till jobbet.. som en gummiboll...

2 comments:

Saltistjejen said...

Oj hoppas det inte var alltför allvarligt med städtjejens pappa!!!! Och lycka till med jobbtestet!
kram!

Marianne said...

Så typiskt, stackars tjej. Skönt för henne att du kunde vänta till nästa vecka så att hon kan ta hand om sin pappa i dag.

Hoppas ändå att testet går bra och att du får jobbet!!!

Kram!