Wednesday, February 17, 2010

Svensk mat

Funderar lite på vad jag ska bjuda på i helgen. Något svenskt har jag lovat. Jag vill som vanligt inte stå i köket när alla andra pratar och har kul, så jag tänkte att smörgåstårta skulle vara idealiskt, eftersom den ju är klar innan de kommer.

Så det bli rsmörgåstårta i tre lager, mums. Ken är oerhört förtjust i smörgåstårta, både den jag gör och de som han smakat i Sverige. Det är ju verkligen en svensk förteelse. Och lite svensk cider till det blir nog bra. Och en hederlig, traditionell svensk jordgubbstårta med vispgrädde till efterrätt. Precis vad jag är sugen på.

Hoppas nu att de inte kommer att sakna varm mat! Barnen (läs Sarah) är nog inte speciellt intresserade av smörgåstårta, så det blir pizza för dem. Och som förtugg har jag lite olika dippar och smått och gott att dippa däri.

Så på detta vis blir det ju svensk mat men jag har samtidigt chans att själv vara med och prata med gästerna.

Som tur är kom mina nya köksstolar igår, och jag har skruvat ihop 2 och de andra planerar jag att ha klara i eftermiddag, får ta ett kort så får ni se hur det blev! Lite ovant med ett högt bord, sk pub-höjd, men jag gillar faktiskt det, inte helt fel alls!

Nej, nu måste jag faktiskt skärpa mig och jobba tills det är dags att hämta Sarah om 1 timme...

No comments: