Wednesday, February 1, 2012

Känns bra

Känns som jag har bra flyt på allt. Det är lite jobbigt när så mycket jobbande är på G hela tiden, annat blir ju lätt lidande. (Vi ska inte prata om hur stora dammtussarna är just nu...)

Men jag har i alla fall deklarerat, både personligen och för företaget. Bokföringen är uppdaterad. Jag har skickat in och betalat den Årliga rapporten för företaget.

Jag har betalat studielånet, lagt undan pengar till när våra Sverige-besökare kommer, jag har betalat alla räkningar och lagt undan pengar till nästa månads räkningar, jag har full koll på alla husdjurens veterinärbehov och har tandrengöringar och vaccinationer inbokade... Bilen ska på servning imorgon, Sarah till tandläkaren idag, sedan hämta grönsaker.

Det känns bra att ha det där administrativa i fickan, för det kan lätt springa iväg när man blir för upptagen. I vårt hem gör jag allt. Städar, lagar mat, handlar, tvättar, sköter sådant som behöver fixas, fixar alla tekniska problem, trädgården (fast ibland kan jag få maken till att klippa gräset...). Tar hand om hundar och katten, tar hand om Sarah. Handlar kläder. Ser till att bilarna blir omskötta... ALLT!

Det är ju lite av priset man får betala när man är gift med någon som i princip jobbar sju dagar i veckan. Och dessutom är jag nog alldeles för kontrollerande för att inte göra allt ändå... Men det är ju en full tallrik när man dessutom jobbar heltid! Inte tillräckligt med tid och energi för riktigt ALLT!

Men å andra sidan, när jag kanske har en sådan där vecka när inget händer, då blir jag superrastlös och uttråkad. Så det känns helt OK att vara buzy buzy. Så länge man håller i alla tyglarna och inte tappar farten för mycket. För då kan det bli stressigt och deppigt.

Men just nu i livet känns det bra. Helt OK. Under kontroll. Tack och lov att jag har fått min hälsa tillbaka, det var många tunga år innan operationen. Mycket jobbigt...

Jag tycker dock livet är bra härligt just nu, njuter nog faktiskt kan jag säga, är väldigt tillfreds med det mesta. Önskar att vi kunde åka på semester oftare, men det är ju tidsmässigt inte möjligt. Eller ekonomiskt. Men förhoppningsvis blir det en härlig vecka i sommar, alltid härligt att ha en semester att se fram emot och längta efter! :-)

Men NU tutar vi och kör! :-)

2 comments:

Saltistjejen said...

Underbart!!!!!
Det är den bästa känslan av alla när man känner att man är tillfreds med livet. Och på alla plan. Familjen, jobbet och annat.
:-)
Kram!

Fourmum said...

Så skönt att kunna känna det och njuta av det! Kram