Wednesday, November 12, 2008

Böcker och läkare

Pratade just med min doktor - fördelen av att ha haft samma läkare i över 10 år är att vi har en mycket bra relation, ett måste när man är en sjukling som jag. Jag berättade om min huvudvärk, de stela lederna, nacken som är totalt ur led och febern.

Troligen är det bara viral meningitis, hjärnhinneinflammation orsakat av virus. Inget farligt alls, men de vill kolla så att det inte är orsakat av bakterier, det är den sorten som man kan dö av. Men det är det ju garanterat inte, då skulle jag nog vara dåligare... Himla irriterat att ha så ont i nacken i 4 dagar, så det kan ju vara lika bra att få det kollat...

Ska hämta Sarah i skolan kvart över ett, och har tid kvart i två, det är ju perfekt. Och eftersom jag redan har gjort allt jobb jag skulle göra för idag, ska jag nu läsa Camilla Läckbergs Olycksfågeln som jag har laddat ner från Nacka stadsbibliotek.

För många, många år sedan lyckades jag hitta en trevlig kille på just Nackas bibliotek som var villig att ge mig ett e-bibliotekskort där, alla andra gnällde om att man var tvungen att komma in personligen och skaffa kort, och ingen tyckte synd om mig som befann mig i USA och så gärna ville läsa svenskt... Men Lars i Nacka var räddaren! Så tack Lars!

3 comments:

Lotte Jensen said...

fasen Tina! du kämpar å kämpar.. men kommer aldrig att bli ordföranden i hypokondrieföreningen...

Petra H said...

Usch, vad otäckt - jag håller tummarna att det "bara" är den ofarliga varianten! En av Os belgiska kollegor fick hjärnhinneinflammation förra året precis efter att de varit på tjänsteresa hela kontoret, det var lite otäckt innan det blev bekräftat att det var "virusorsakat". Hoppas att du mår bättre snart iaf!!
Häftigt med e-bibliotekskort, det har jag aldrig hört talas om! Så praktiskt att kunna läsa böcker på nätet! Jag har läst två Camilla Läckberg böcker och de var mycket bra.

Saltistjejen said...

Å krya på dig!
Hoppas att du inte blir sämre. Men vad bra med din läkare!
Och otroligt lyxigt att du kan e-låna från svenkst bibliotek!!!! :-)
Kram!