Wednesday, November 5, 2008

Ett av livets mysterium

Hur kommer det sig att det är så tråkigt att städa? Och när man äntligen fått ändan ur vagnen och allt är fint och i ordning, så tar det bara en halv dag så är det stökigt igen? Jag fattar inte, kanske ska man limma fast grejjerna...

Imorse hörde jag något som fick mig att inse att jag tränat Sarah riktigt bra... Pappa had eprecis komit ur duschen och Sarah ropade efter honom, "Hörru, stäng toalocket efter dig!". Bara sådär, hon var inte ens i badrummet, och jag har aldrig sagt något om något toalock. Hon tyckte bara att det skulle vara så. Bra!

Om jag nu bara kunde få henne att träna pappa till att lägga sin smutstvätt i tvättkorgen istället för på golvet, och stänga locket på tandkrämen så vore det guld!

4 comments:

Lotte Jensen said...

jag äsger då det... hemma hos oss är det toalocks-anarki... Urb låter bli att fälla ner och jag låter bli att fälla upp...

Jessica said...

du som bor i trakterna...vi var pa marco island i helgen och hade det sa skont. och gillade verkligen denna vita breda langa strand. trots alla snackskal, men de kommer vi nog inte ifran vart vi an aker pa den sidan..i alla fall nu horde jag om sarasota. vi vill aka snart igen och ska vi da valja sarasota eller marco island?
vore schysst om du ville svara.
du kan maila mig pa jessicaessa@yahoo.com

S w e F l o said...

Mail på väg, Jessica!

Petra H said...

Ha ha, vilken toalockskoalition ni är nu hemma - bra jobbat! Jag hatar när toalocket inte fälls ner men har märkt en sak: förutom när min familj var här så har nog inte en enda, varken kvinnlig eller manlig gäst fällt ner toalocket på vår gästtoalett!! Är det en svensk grej att fälla ner locket???
Underbart valresultat och häftigt att demokraterna vann Florida!