Tuesday, November 11, 2008

Veteran's Day

Idag firas de som kämpat för USA i olika krig, så röd dag alltså. Sarah är nu inne på sin 5:e lediga dag, så det ska nog bli skönt för henne att gå tillbaka till skolan imorgon.

Har fortfarande rysligt ont i nacken, men allt annat verkar mycket bättre. Helt stel i nacken är jag, nästan som nackspärr!

Har tack vare förnyad energi efter gårdagens sjukligheter fått en hel del gjort. Jag har tvättat alla sängkläder och hundfiltarna. Vi har 5 fleece-filtar spridda lite över hela huset som till största del används av hundarna, och de tvättas en gång i veckan för att hållas fräscha. Ibland får jag låna en filt om kvällen, om jag är snäll (fast då får jag dela med Stan som alltid ska gosa).

Hundfiltstvätt innebär oftast dessutom hundtvätt, skrutten luktade båda lite unket, så de fick sig en rejäl uppfräschning de med (fast i badkaret förstås!). Att Bob luktar lite unket är inget konstigt. Han är en oerhört otålig hund, och om Stan pinkar på nån intressant buske ska minsann Bob också pinka just där, men som sagt, han är lite otålig och kan inte riktigt vänta på sin tur. Så han får en och annan golden shower! Kinky...

Köket fick sig en upprustning det med, och det enda som är kvar på "skulle helst vilja fixa klart idag" listan är Sarahs rum. Jag har totalt möblerat om och äntligen lyckats fixa lite mer plats för henne att faktiskt kunna leka på golvet, rummet är ju bara knappa 6,5 kvadratmeter, och med en säng som är nästan 140 bred så blir det lite trångt... Men vi fick till en bra lösning, nu är det baa lite finslip kvar... Som ni ser på bilderna är det svårt att få plats med alla saker... Men ni som har sätt tidigare layout (läs Ewa), vad tycks? Lite mer plats blev det nog allt...




 
  
  
 

2 comments:

Ewa said...

Fan vad var det för basill du blev smittad av. Det kan fler behöva. Och jag också en liten smula. Jag har några ställen som inte skull må dåligt av lite uppfräshning. Jättefint och det verkar rymligare om inte större

Kramar från Visby

Anonymous said...

jag vill oxå kommentera ;-)
det ser ut som Sarah får ut mer av rummet med den möbleringen...
Och så tror jag minsann att Stan med flit tar tid på sig för att Bob ska kommai vägen dör hans stråle. för han ser alltid väldigt nöjd ut efter. men kan kanske är bara för att han är glad att vara utomhus...?

Kram
-Mari-