Sunday, November 23, 2008

Seg dag

Det är en sådan där dag som jag känner att jag inte kan få något vettigt gjort. Börjad emorgonen med att titta på nya Arn-filmen, sedan drog jag ut på stan för att inhandla allehanda behövda attiraljer, och sedan en sväng förbi mataffären för att skrapa ihop något till middagen.

Noterade att storhandeln redan var i gång inför Thanksgiving som är på torsdag. Och ska man köpa en fryst kalkon så tar det 3-4 dagar att tina den i kylen. Det får nog bli en färsk kalkon i år igen, de är inte så värst mycket dyrare.

Kom sedan hem till ett tomt hus; maken och dottern var i parken och spelade fotboll (tack Carina för den fina Svenska landslagsuniformen, Sarah älskar att spela fotboll med den på sig)!

Har bakat lite kakor (ingen choklad den här gången), och nu känner jag mig sådär villrådig. Har liksom ingen lust med nått. Kanske ska jag slå in lite julklappar? Kontorsgarderoben börjar bli full, och det vore ju bra att få lite papper på grejerna innan Sarah upptäcker att jultomten har en hemlig stash där inne...

Maken och Sarah sitter nu vid köksbordet och sysslar med varsin dator. Hela huset behöver en avstädning, men det känns liksom halvt meningslös eftersom jag säkert måste städa om allt innan Thanksgiving igen. Och vi ska ha folk på middag nästa helg (den 7:e alltså),så då lär det bli storstädning igen.. Suck. Aldrig tar det slut.

Eller ska jag laga middag nu? Eller tvätta? Äh, jag vet inte vart jag ska börja... Urka. Eller så skiter jag i allt. Nä, lite inslagning får det bli. Se så, sätt fart på rumpan nu, kom igen!

No comments: