Tuesday, November 25, 2008

Bruna bönor och vino

Igår kväll gjorde jag svenska bruna bönor med bacon, och maken hade med sig en extra fin flaska rödtjut hem som han fått av en klient.

Eftersom det var lite kallt tyckte vi det kunde vara lite mysigt med ett glas. Det värmde så gott så jag tog ett glas till. Och jäklar vad full jag blev! På två glas, det är ju patetiskt, men det var väl för att jag drack så fort. Har inte direkt druckit mycket alkohol de senaste 10 åren, så man är väl lite känslig :-) . . .

Men roligt hade vi, betedde oss som ena töntiga fjortisar, vad vi skrattade gott (fast det var nog mest Ken som skrattade åt mig, tror jag). Det var lite kul faktiskt!

2 comments:

Fia said...

Det var dig väl unnat!! Hade varit kul med ett filmklipp från det LOL

Försökte ringa dig och tacka sååååå mycket för min film, ska se den ikväll när jag stökat undan allt idag. Jag ser såå fram emot den. Än en gång, stort tack!! Kram!

Lotte Jensen said...

tänk en flamsig töntig kväll tillsammans.. precis vad ni behöver.. maken jobbar å jhobbar å du har varit så sjuk en period... ni förtjänar lite ledigt och ledigt.... en skön fylla någon gång ibland är inte att förakta... säger jag som är så restrektiv med det ...