Monday, December 29, 2008

Julhelgen över

Har tagit ett uppehåll och i princip bara slappat. Idag är det dock tillbaka till jobbet, har ganska mycket att jobba med i dag och imorgon.

Julen var helt OK, svärmor och svåger med flickvän kom hit och vi åt gott och öppnade julklappar.

Sedan tror jag inte att jag har gjort mycket annat än läst böcker. Min julklapp var i år en eboksläsare från Sony, åh vad jag har dreglat över denna tingest! Man kan ladda ner eböcker och läsa dem som en vanlig bok, den har en pärm och är lite mindre än ett DVD-fodral och mycket tunn. Den fungerar dessutom med det svenska eboksbiblioteket, så jag kan ladda ner alla de senaste svenska böckerna och läsa dem vart som helst på min lilla Sony Reader. Manicken har ett program som gör att skärmen inte är upplyst, såsom en datorskärm, utan den beter sig som en vanlig boksida. Kanon!

Dessutom är en eboksläsare väldigt miljövänlig, inga träd behöver sätta livet till för att jag ska få läsa den senaste boken, och med en snabb laddning kan man läsa 7500 sidor, nog för ett antal böcker.

Har läst Guillos senaste om Hamilton, kul att läsa om honom igen, läste annars bla den senaste Irene Huss-deckaren, den senaste Koontz och några av böckerna i Twilight-serien. Så jag har verkligen sträckläst de senaste 3½ dagarna!

 
 

I lördags tyckte jag att vi skulle gå på vandring i en nationalpark, och detta var ett gyllene tillfälle att testa nya GPSen, eftersom vi normalt alltid kör fel när vi ska till just denna park. Det gick som på räls! Hundarna och Sarah njöt verkligen av att få springa runt i naturen. Just denna park, DeSoto Memorial Park, är det ställe där den spanska conquistadoren Hernando DeSoto steg i land 1539, ett av de första stoppen i just Florida. Det finns en hel del intressant att lära sig i parken om just detta, men annars är det bara vackert. De små stigarna går igenom skogen och längs med Manatee River, precis där Mexikanska Golfen börjar. Det var över 30 grader varmt denna dag, så det var skönt att vandra under alla mäktiga trädkronor i halvskuggan.

Annars har det nog inte hänt speciellt mycket under julhelgen, det har varit mest avslappnande.

Så nu är det alltså åter till jobbet. Sarah börjar inte sin andra termin på Kindergarten förens tisdagen den 6:e januari.

Ha en bra dag!

1 comment:

Lotte Jensen said...

vilken grej1 nu bölev jag avundsjuk.. vad koster den i pengar på ett ungefär?