Saturday, December 13, 2008

Slappardag idag

Om jag kan pallra mig in i duschen och göra mig ordning så tänkte jag åka på stan med Sarah idag. Jag måste hitta ett par sådana där bomullshandskar man kan ha på sig några timmar eller över natten, med handkräm i. Mina händer har varit extremt fnasiga de senaste veckorna, och det är risk för sprickor på fingrarna snart. Inte direkt den look som jag är ute efter tillsammans med finmanikyren som ska göras på onsdag...

Det kanske blir en sväng ner till det stora mallet (köpcentrum/inomhusgalleria) i Sarasota. De har bla en inomhuslekpark som Sarah gillar. The Body Shop har rea på vissa grejer och jag skulle behöva min duschkräm i resestorlek. Tur att jag är medlem och får 10 % extra rabatt med!

Eftersom Sarah kommer att missa de två sista dagarna av terminen ska hon ta med sig en present till sin lärarinna redan på onsdag. Jag har ingen aning om vad som är brukligt att ge! Förra året när hon var på förskolan så hade hon två lärare och de fick båda en söt presentask med juldoftande ljus.

Jag har ett läppglansset från The Body Shop och en söt ljuslykta med tomtar och snögubbar som Sarah har valt ut. Blir det en bra present? Jag vet inte vad prisnivån brukar vara för sådana här saker, men det här blir ca $15-20. Det borde väl vara OK, inte för mycket, inte för litet. Sådant där kan verkligen vara lite svårt att lista ut. Hennes lärare har varit så gullig under terminen, och hon har hanterat det där med pojken som retade henne galant, inte ett endaste problem sedan hon tog tag i det!

Åh, med prat om pojkar, det är en pojke i skolan som Sarah tycker är så snäll, så hon ville ge honom ett brev. Det var väldigt noga att vi skulle köpa Stålmannen-klistermärken och sätta i brevet. Riktigt gulligt blev det faktiskt! Det tyckte nog pojken/pojkens mamma med, dagen efter fick Sarah ett jättefint "vara vänner" kort med flera paket klistermärken med hundvalpar och kattungar. Jag frågade om hon tyckte den här pojken var söt, och svaret var "a little bit". Snuttan!

Nej, nu in i duschen! Ken förväntar sig att vi ska stanna förbi på vägen hem efter shoppingen med lite kinamat och äta med honom på kontoret, så det får  inte blir för sent, då svälter han väl, stackarn...

Ha en jättebra lördag!

1 comment:

Anonymous said...

Åh. puppy love!
Va gulligt. Stackars Ken har väll blivt svettig nu när han börjar få en föraning om hur hur populär hon kommer bli i tonåren....

Hoppas nu får det helt udnerbart och trevligt på kryssningen och se upp för magsjuka i Mexica. Själv låg jag hemma hela förra veckan med magsjuka utan att ha varit någon annanstans än på barnkalas (livsfarligt) dagarna innan. Jag som aldrig blir magsjuk.

-Mari-