Wednesday, December 10, 2008

Söt ändå

Ja suck, man kan ju inte vara arg p¨honom när han är sådär söt och allmänt goofy. ALLA kan ju inte vara som jag, planera allt i minsta detalj osv. Kanske jag efter alla dessa år borde ha lärt mig att denna hund inte kan lära sig nya trick...

Ja ja. Det som är allra rolilgast med julen är i mitt tycke i alla fall att se andra öppna mina presenter och se vad de tycker. Speciellt Sarah, den här åldern är verkligen helt underbar, hon uppskattar allt så mycket och myser lika mycket som jag.

Och kryssningen nästa vecka får mig säkert att slappna av lite. Och kryssningen var ju en oväntad och överraskande present, så jag ska inte klaga så mycket.

Förresten, vad håller Florida på med? Ena dagen har vi frostvarning över natten, och igår kväll vid 19:00 var vi ute på långpromenad i kortbyxor och t-shirt, och då var det över 20 grader varmt. Och idag ska det bli 27 grader varmt, minst! Man blir ju helt schizo av allt temperaturhoppande, ha ha!

4 comments:

Saltistjejen said...

Skönt att du känner att julen nog blir okej ändå! ;-)
kramar!!!!!

nika said...

jaaaaaa.......visst älskar man de dära gubbarna ändå. But it feels good to bitch a little bit and get it out of ones system.
ha en skön vecka

oumberligating said...

Angående Florida! Hej Peter heter jag första gången jag var i Florida var just det här med temperaturväxlingarna som jag blev fascinerad av men som du vet så är det därför det blåser som "attan" ibland, har du berörts av någon trevlig orkan då? Vilken rederi ska ni kryssa med, har en "släkting" som är cruisedirector (tror det stavas så), fin och trevlig blogg du har sitter och bloggar runt så här på förmiddagen. Har blivit arbetslös för första gången i mitt liv så det är lite upp och ner, bloggar mellan cv-skrivandet Ha det så bra mvh från Peter Olofsson

oumberligating said...

Hej Peter igen! Jag kommer över och hälsar på, du tar hand om min fru som behöver värme mot sina ryggsmärtor och jag tar hand om din man och lär honom om lite vad kvinnor tycker om (visst, jag är lite stöddig, men vad tycker du om den gröna 50-tals klänningen på min www.oumberligating.blogspot.com den ropar jag in till henne, jag vet precis vad hon gillar, fast du gifte dig med en amerikan? Kan bli lite problem(ler). Kanske skulle stannat i Vibble, ler igen! Nä, klart du ska vara i Florida, är bara avundsjuk. Hade precis mitt greencard i hand när min stora kärlek dök upp i livet, så det hände inte så mycket mer. Vi har varit gifta i 20 år nu och under tiden fått tre fragglar, som sagt ha det bra mvh från Peter