Tuesday, December 30, 2008

Tack Wii

Om man har mycket jobb hemma och en yttråkad unge kan det oftast bli väldigt gnälligt. Så tack Wii, för den utomordentliga barnvaktningen! Fast jag ska väl säga underhållning, för hon tjojar och stimmar och hoppar och flänger med armarna så det står till därinne i vardagsrummet. Fördelen med Wii är ju att dte oftast inte handlar om stillasittande videospelande...

Skulle precis gå ut i köket när jag drämde högra foten rakt in i väggen, nu protesterar två tår och gör ONT! Jag hoppades enbent in i vardagsrummet skrikandes allehanda kvädesord, men Sarah tittade bara lugnt på mig och sa med en suck. "Mamma, man ska faktiskt se vart man går, hörru!" Jo men visst! Det gör lika förbannat ont i alla fall...

Nu jobbar vi vidare ett tag till, det ska vara inlämnat ikväll, och jag väntar på ett nytt jobb som skulle ha varit här för 1 ½ timme sedan. Tur att det är försenat, då kan jag jobba klart på det här jobbet först!

Ha det!

1 comment:

Anonymous said...

Snusförnuftig unge du har...
Skönt att höra att jobben trillar in så du inte går sysslolös. Fast du är ju bra på att hitta på saker...
Sitter på jobbet och ska jobba denna "kläm dag". hlet okay när det är mycket ledighet ändå.
Tänkte spara semeterdagar till nån resa längre fram istället.
Hälsa familjen och god fortsättning.
-Mari-