Tuesday, December 16, 2008

Ojsan

Jag var så himla trött imorse. Vet inte riktigt varför, sov ganska bra inatt. Så när huset blev tomt vid 8 imorse beslutade jag mig helt sonika för att gå till sängs igen. Åh vad skönt! Jag hade en hund framför mig och en bakom och jag sov som en stock i två timmar.

Jag har verkligen blivit mycket mer tolerant med åren. När jag var yngre kunde jag inte sova om det inte var knäpptyst (hade ändå en kudde över öronen), det skulle vara svalt, tyst och mörkt...

Det hela vände när jag fick barn. Helt plötsligt var det inga problem att somna hur som helst. Imorse var det ett jäkla oväsen, sopbilen skränades i kvarteret, en granne klippte gräset, en hund skällde över sopbilen, och det var ett infernaliskt väsen från grannens papegojhus (hon har ett helt litet hus med papegojor på sin bakgård, inte många meter från vårt hus). Men jag somnade utan problem.

Mörkt är det aldrig riktigt heller, numera har vi flera små nattljus så att Sarah inte ska snubbla när hon tassar in till oss på natten. Men ett krav har jag fortfarande som jag håller hårt på: det ska vara svalt.

Idag är planen bara att tvätta lite kläder och fundera på vad som ska packas. Ken blir lätt sjösjuk, så jag ringde vår doktor och fick ett recpet på en sorts sjösjukeplåster man sätter bakom örat, ska visst vara väldigt effektivt. Har sjösjukeband (akupressurband för handlederna) och vanliga sjösjukepiller. Så det vore ju sjutton om vi skulle behöva lida av sjösjuka! Bättre att vara förberedd än lida i onödan, eller hur?

Nu ska jag ta mig min vanliga Cola Light (eller Diet Coke som det heter här i USA) för att piggna till lite. Eller förmiddagsfika, som det skulle ha hetat i Sverige. Dricker ju dock inte kaffe :-)!



Ha en bra dag!

1 comment:

Murveln funderar said...

Tips! Mot sjösjuka är tabletten "Postafén" rasnade effektiv. Fick till och med en spyburk som min mamma att le och skratta ute på fiske i en norsk fjord där dyningar från Atlanten rullade in.
Men har hört att plåstren bakom öronen också ska vara bra, ta med hela skiten för fan. För att vara sjösjuk är en mardröm!