Thursday, February 23, 2012

Fjärtar och peeling

Det finns en stor nackdel med att ha opererat bort tjock- och ändtarmen och ersatt det hela med en intern reservoar tillverkad av tunntarmen: man kan inte längre fisa! Såklart man kan fisa, men det görs med allra största försiktighet och finess om man inte sitter på toan... Så har man gas i magen måste man då gå på toa. Tänk att kunna få skjuta av några fjärtar då och då, det hade varit nått de!

Fördelen är ju att ingen kan skylla på mig när det lukar prutt, ha ha! :-)

Hur som helst.

Igår var det full rulle hela eftermiddagen och jag fick inte i mig nått till lunch förrens vid tvåtiden. Så när det var dags för middag hade jag inte speciellt mycket aptit. Jag beslutade mig för att till middag avnjuta en tallrik med flingor, en sorts havrefras i fullkorn med kanel, till det mjölk och skivade jordgubbar och banan. Gott!

MEN mitt stackars magsystem tyckte inte om allt fullkorn, är nog snarare en fan av LCHF-mat, så det blev en enorm gasbildning. Så jag fick gå på toa flera gånger, om och om igen hela natten. Så inget mera fullkorn på kvällen, inet bra för sömnen! :-(

Idag ska jag till ett SPA och få ansiktsbehandling med micropeeling. Ska bli spännande, har aldrig fått en micropeeling föut och det var väääldigt länge sedan jag fick en ansiktsbehandling! Förhoppningsvis blir jag inte alltför röd i ansiktet eftersom jag ska med Sarah på Girls Scouts ikväll...

Stället där jag ska få min facial heter Vytale MedSpa, och det är rejäla grejer det här, ingen fjuttig ansiktsrengöring vi snackar om. Hoppas de inte bränner av halva ansiktet! Jag har ett presentkort värt $100 som går ut om några dagar, och det hela kostar $99, plus att jag ska ge dricks på $20. Så för så mycket pengar förväntar jag mig en storrengöring! Spring cleaning for the face! :-)

Håll fingrarna för att jag har ansiktet i behåll efteråt! :-)

No comments: