Tuesday, February 21, 2012

Present

Idag fick jag en fin liten försenad födelsedagspresent på posten! Den var försenad eftersom det var en ny kokbok som inte han komma ut i tid för leverans innan min födelsedag.



Just den här kokboken är verkligen KANON! "Baka med LCHF : klassiska bakverk till fika och fest utan socker och gluten" av Mariann Andersson. Mariann har dessutom en härlig blogg väl värt ett besök på Marianns LCHF mat & bak. Tack till Mariann för en väldigt uppskattad bok!

Vi har inte alls hållt hårt med LCHF de senaste veckorna, det har varit "LCHF Light", speciellt med tanke på det svenska besöket som kommer om bara några veckor, och då vi planerar att äta en massa gott.

Så planen är att starta om med ett riv efter att de har åkt hem. Då kan vi satsa mer långsiktigt utan uppehåll. Och jag har köpt hem en massa spännande LCHF-vänliga produkter som jag ser fram emot att prova. Och den här kokboken kommer att bli välanvänd, det kan jag se bara genom att flipap igenom den lite snabbt! TACK så mycket syster Carina! Väldigt uppskattat! Med i paketet var dessutom en LCHF-tidning knökfull med en massa kul.

När jag kom hem var det helt plötsligt fel på garagedörrens automatiska öppnare. Det lät INTE kul, den brölade som ett döende djur!!! Och den ville INTE öppna dörren. Vi har ringt vår handy man, turligt nog är garagedörrsöppnare inte superdyrt, och den här har 20 år på nacken, så vi ska väl vara glada att den inte har pajjat innan! Men inte kul såklart när man får oväntade utgifter.

Eftersom det kan ta några dagar innan den blir fixad så sätter det lite käppar i hjulet på mina planer att städa garaget, eftersom det blir lite svårt om jag inte kan öppna dörren utåt... Ja ja. garaget går ju ingen stans, det får helt enkelt vänta lite... 

No comments: