Wednesday, February 8, 2012

Onsdag

Det är inte klokt vad mycket jobb som kommer in hela tiden. Jag trodde det skulle lugna ner sig efter att det stora jobbet var klart i oktober, men det är nonstop hela tiden. Förr i tiden brukade jag i alla fall ha någon dag ledig mitt i veckan. Men nu är det full rulle hela tiden!

Sarah ska på TVÅ födelsedagsfester på lördag. De som fyller år känne rvarandra och har planerat så båda festerna hinns med. Första festen är mellan tolv och två hemma hos en tjej, sedan börjar nästa fest klockan fyra och håller på till sju på kvällen, på ett av rollerskate-ställena i stan.

Så det blir till att köra runt och lämna och hämta! Och presenter ska vi ju ha med oss, så det får vi fixa idag, när nu Sarah har kort dag. För imrogon har hon Art Club direk tefter skolan, sedan blir det en snabbis hem, äta och läxor, sedan till Girlscouts vid sex ända fram till halv åtta...

Killarna har börjat jobba så smått på den nya curbingen (fin svengelska där, va?) Det har varit lite regn, så förhoppningsvis kan de få det mesta gjort idag. Hela vårt garage är fultl med allehanda säckar med cement och dylikt. Spännande.

Jag tog beslutet att låta hela denna vecka vara "free carb week". Så jag får äta vad jag vill hela veckan, och jag har längtat efter grovt bröd, det var härligt att få äta ostmackor i morse!

Nej, nu tillbaka till jobbandet, ska bara fixa en Diet Coke först...

No comments: