Tuesday, February 21, 2012

Tisdag

Igår var det riktigt trevligt. Jag jobbade lite på morgonen, och vid tio kom Sarahs BFF (hon stannade 7 timmar).

Jag passade på att varva en massa tvätt med att läsa en bok som jag varit intresserad av ett tag. Det är egentligen en ungdomsbok (som så många andra bestsellers nuförtiden - som The Hunger Games t.ex.).

Boken heter The Future of Us och är skriven av Jay Asher och Carolyn Mackler. Boken handlar om två ungdomar som går på gymnasiet 1996, en tid då ungefär hälften av alla hushåll hade Internet och väldigt få hade egna mobiltelefoner... När de använder en CD-ROM för att gå ut på Internet upptäcker de något mystiskt. Något som heter Facebook.

Det här Facebook verkar vara från framtiden, 15 år framåt i tiden. De läser om sina liv och hur deras framtid ska bli, gillar inte riktigt allt och ändrar på saker i nuet för att få det bättre i framtiden. Det går väl inte riktigt som de tänkt sig...

En riktigt intressant bok, helt klart! Rekommenderas!!!

Idag ska det jobbas lite mer, men först ska jag ta mig till Sarasota och Girl Scout-affären för att köpa en t-shirt åt Sarah, eftersom vi ska ha vårt första "cookie booth" på lördag, och Sarah vill ha på sig en Girl scout t-shirt då.

Men allra först en långpromenad i det härliga vädret med hundisarna... :-)

No comments: