Monday, February 20, 2012

Ledig måndag

Idag är det Presidents Day här i USA, heldag och ledigt för många. Sarah ska ha sin bästis här hela dagen, igår var hon hemma hos henne hela dagen och lekte.

Själv har jag jobbat lite åt en brittisk kund, men annars räknar jag med en lugn dag. Ska tvätta en hel del och hoppas på att få läsa en bra bok!

Igår läste jag Micro av Michael Chrichton, samma författare som bland annat skrivit Jurassic Park. Den här boken hittades i hans arkiv när han dog, och Richard Preston anlitades för att skriva klart den.

Jag älskar sci-fi och spännande action, och den här hade verkligen det! Sträckläste hela boken igår. Tänk er "Honey, I Shrunk the Kids" blandat med "Jurassic Park" så kan ni ana hur boken är. Fascinerande och rekommenderas!

Nej, nu ska jag ladda min första tvätt för dagen!

No comments: