Thursday, February 2, 2012

Torsdag

Idag har det varit en betydligt lugnare arbetsdag. Lite trög morgon med en massa saker som skulle hinnas med eftersom jag skulle ta bilen till verkstaden för ett oljebyte. Men efter lunch har det varit SÅ lungt och skönt!

Har till och med börjat titta på första säsongen av Downton Abbey...

Har dessutom planerat vilka plantor som ska planteras nästa helg då jag förhoppningsvis har nya rabatter. Ska släpa hem MINST 20 säckar med mulch(bark) innan dess! Och en massa planteringsjord till de nya rabatterna som ska skapas på baksidan av huset. Puh! Är redan trött och jag har inte ens handlat nått ännu!

Den här helgen tänkte jag dock åka till EartBox Research Center och köpa planteringskit för mina EarthBoxes. Ska nog köra med två i år, en med örter och en med heta pepparfrukter. EarthBoxes är bara SÅ bra om ni inte har provat! Självvattnande dessutom. Jag har turen att bo bara 15 minuter från uppfinnarens forskningscenter, jättekul att kolla runt vad de har där. Planterade inget de senaste två åren, men nu kliar det lite i fingrarna...

No comments: