Friday, February 3, 2012

Fredag

Ännu en hektisk dag till ända!

Sarah stannade hemma idag, ingen feber men helt igenkorkad i näsan och bara lite sliten.

Själv körde jag på i full fart med jobbandet tills lunchdags, då en kille kom ut för att ge mig en offert på rabatterna. Jag anlitade honom och de kommer att installera rabattkanterna, den sk curbing, den 13:e, (såvida det int eblir några regnfördröjningar).

Jag valde en lite chokladbrun färg som nog kommer att matcha huset bra. Passade på att be dem skapa lite nya rabatter på baksidan eftersom vi aldrig haft något där innan.

Efter det drog jag och Sarah till EarthBox Research Center och köpte nya planteringssatser till två av mina EarthBoxar, plus en ny, liten mindre EarthBox.

Vidare for vi till Lowe's (en jättestor hem, bygg och trädgårdsaffär) där vi inhandlade hängande amplar och andra blommor till framsidan och massor av olika örter och pepparfrukter att plantera i morgon i boxarna.

Sedan var det dags att hämta hem hundisarna.

Stackarna har varit hos veterinären hela dagen och fått sina tänder rengjorda. Veterinären söver dem inte, utan de får hundvalium istället. Så det var två vääääldigt trötta hundar som kom med oss hem...

Sedan inhandlade vi kycklingvingar och sallad på affären, och nu inväntar vi bara Ken så att fredagsfriden kan lägga sig! :-)

Imorgon kommer en husmålare för att måla på vårt garage och trim som har blekts lite över åren... Ska bli härligt med en liten uppfräschning!

No comments: