Wednesday, February 15, 2012

Gnor som en gris

Eller vad man nu ska kalla det!

Men äntligen lyckades jag få till en TOM inkorg i mailen! Så nu kan jag ta hand om allt annat jag måste hinna med idag...

Eftersom Ken jobbade väldigt sent igår och jag gick och lade mig redan vid 9 igårkväll ska vi fira Valentine's Day 2.0 idag. Ska fixa till en riktigt god köttgryta med lite rött vin i och till.

Men först ska jag:
  • lämna paket på posten (böcker som har sålts på eBay)
  • till kemtvätten för att lämna och hämta Kens skjortor 
  • till skolan för att hämta Sarah (tidig dag idag)
  • träffa "kakmamman" för Girl Scouts för att hämta min andra kakbeställning
  • ta Sarah till frisören för klippning
  • leverera kakor i kvarteret till de som beställt extra
  • laga till den avancerade köttgrytan
...och och... puh. Ja ni ser, det är liksom inte så mycket rum för att bara slappa... :-)

Jag har i alla fall bestämt mig för att ta ledigt TVÅ veckor när besöket från Sverige kommer. De kommer sent torsdagen den 8 mars, men jag ska ta hela den veckan ledigt. Behöver varva ner, puttra runt lite och njuta av våren. Lite städning och tvättning, komma ifatt med allt.

Sedan blir det full rulle hela följande vecka, eftersom de ju bara är här tills den 18:e mars, så vi maxar dagarna så mycket vi kan. Ska bli jättekul!

Hade hoppats på att fixa i trädgården i helgen nu när rabatterna är färdiggjutna pch målade, men det ska tydligen regna en hel del. Och regn behöver vi verkligen, så det tackar jag inte nej till! Jag kan ju i alla fall köpa hem jord och plantor. Mulchen står ju redan i garaget och väntar. Men det blir nog något uppehåll så jag kan få det fixat ska vi se! Eller så kanske jag ska dra förbi trädgårdscentret nu när jag ändå ska ut och fixa det? Eller imorgon, då jag har en hel del att göra på stan ändå.

Jag hade inte hål i någon tand fick jag reda på i måndags när jag var hos tandläkaren, men en gammal fyllning såg lite vissen ut, så den ska fixas imorgon, tillsammans med en liten grop i en hörntand som annars kan samla på sig skräp, plus att de ska fila till en annan gammal fyllning som är lite "vass".

Sen ska jag iväg till Girl Scout affären i Sarasota för att inhandla en t-shirt åt Sarah som hon kan ha när vi säljer kakor "officiellt" i vårt "cookie booth" på Publix. Hon har inte en hel uniform utan bara banderollen som man bär över bröstkorgen, så hon ville ha i alla fall en t-shirt. Så det ska vi såklart fixa!

No comments: