Monday, February 13, 2012

Helgen är slut!

Och nu är jag helt slut!

Det var en hel del att stå i nu i helgen. I lördags, då jag dessutom fyllde år, var det två fester som gällde för Sarah.

Jag stannade kvar på den första eftersom jag skulle få min leverans av Girl Scout cookies. Det var väldigt högljutt! Över tio 8-9-åriga flickor som försöker överrösta varandra på en relativt liten yta med bra akustik. Need I say more!

Sarah hade ganska ont i ryggen (hon får problem ibland med den där musklen som har bråkat sedan hon gjorde sig illa för några år sedan). Det var ju extra jobbigt med så många tjejer som stimmade, så Sarah gick ifrån festen ett par gånger till ett lungt rum för att få lite lugn och ro. Det var nog bra att jag var där tror jag. Jag vet ju själv hur det kan vara när man har ont, inte så lätt att vara på partaj-humör alltid!

 "Pin the Tail on the Donkey" gick rätt bra för alla, här Sarah in action...

Sarah och hennes BFF A käkar pizza och fular sig :-)

Pinata time! Här en sk string pinata, där var och en av gästerna drar i en sträng och EN av strängarna öppnar pinatan så godiset kommer ut


Efter den festen åkte vi hem en sväng, sedan var det iväg till Astro Skating center och nästa fest. Här var det rullskridskor som gällde, och de flesta tjejerna såg mest ut som Bambi på hal is!

Ken och jag hängde och hjälpte till under en timme, sedan gick vi tvärs över vägen och åt hibachi-grillat på en japansk restaurang. Lite måste jag väl få fira mig också ;-). Sarah hann dock ta en rejäl vurpa och göra sig illa i handleden. Hennes BFF gjorde illa armbågen. Det var en del gråt och tandagnissel mellan alla tjejerna, men KUL hade de!

Nästan alla tjejerna på Astro Skating Center (en del hade redan åkt hem när bilden togs). Sarah öängts ner till höger...

Sarah har fortfarande ont i handleden, men jag tror den är stukad eftersom jag kan klämma ganska bra på den. Men ont gör det. Vi lindar den och gör det fortfrande ont efter ett par dagar så får vi nog röntga den. Det är ju inte första gången hon gjort illa handleden, men förra gången röntgade de och den var bara stukad, så vi hoppas på det nu igen.

I lördagskväll var vi alla trötta som bara den, men vi var ändå alla nöjda med en rolig dag!

I söndags var det då dags för att sälja Girl Scout Cookies i kvarteret. Vi hade en jättefin vagn som vi dekorerat med skyltar och glitter, riktigt fint, och den drog vi från gata till gata. Vi var ute mer än fyra timmar, och då han vi ändå bara med husen närmast oss! Och kallt som sjutton var det! Vi har haft minusgrader nu två nätter i rad, en chock när man har haft uppemot 30-grader varmt ett bra tag...

Massor av kakor redo att säljas!

Det var dock jättekul att sälja kakor och vi träffade på så många trevliga grannar och vi fick oss en del trevliga pratstunder. Men fyra timmars konstant gående var en del och vi var trötta som bara den på kvällen... Sarah lyckades dock sälja över 50 askar med kakor, så det gick riktigt bra för henne.

Samtidigt har gubbarna jobbat på att gjuta klart mina rabatter, och nu ska det bara vila ett tag innan det kan målas. Framsidan kan nog målas idag, men det är ju så kallt, och det kan nog ställa till en del problem.

Ken hjälpte mig att få hem 25 stora säckar mulch igår, så jag är redo att fixa rabatterna nästa helg. Måste bara få hem lite jord till de nya rabatterna på baksidan. Och något att plantera där såklart!

Nej, nu ska jag ta ut hundarna, sedan bär det av till tandläkaren. Jag tror att jag har ett litet hål, vill bara att de ska kolla upp det.

Ha en fin måndag!

1 comment:

Saltistjejen said...

Wow vilken helg!! intensiv. Grattis i efterskott också!!
:-)