Monday, February 6, 2012

Ny vecka

Den helgen gick så snabbt förbi!

I lördags fick vi då garaget och annat målat.Ser så fräscht ut, som en ny garagedörr! Samma kille ska göra rabattkanterna istället för den jag tänkt hyra. Han är son till vår granne (fast nästan 50) och väldigt kunnig och bra. Dessutom blir det lite billigare och jag får det gjort en vecka tidigare... Plus att jag kan hjälpa dem att tjäna lite pengar. Det är han och hans bror som har firman (tillsmammans med pappan, lite oklart om han är pensionerad nu eller).

Vi får se hur det bli, ska bli en del regn nu i veckan, och då blir det kanske lite förseningar.

Igår drog vi ner till Anna Maria Island och åt brunch på stranden, närmare bestämt på Gulf Drive Cafe. Vi satt under ett tikiparasoll mitt på sanden, inte helt fel!

Efter det var jag och Sarah och shoppade i fyra timmar. Det enda jag handlade till mig själv var ett par flip-flop sandaler, ett par köksslevar och en tvål, annars var det bara Sarah som fick en massa nytt!

Vi var bland annat på Books-A-Million och inhandlade sju nya öcker åt Sarah. Hon läser som bara den numera, och det är en strykand eåtgång på nytt läsmaterial! Kul!

Ja just det, i lördags planterade jag och Sarah våra EarthBoxes. Det blev en med heta pepparfrukter, Serrano, Chili, Hungarian Wax Peppers och Cherry Peppers, en låda med rosmarin, persilja, timjan och oregano och en liten låda med två sorters basilika, asiatisk och vanlig.

Igår var det också Super Bowl, vilket vi har noll intresse av hemma hos oss. Jag råkade dock hamna på den kanalen mitt i Half Time Showen, och den var BRA som sjutton med Madonna! Såg också de sista minuterna som faktiskt var superspännande fast jag inte fattar ett dugg av amerikanska fotboll. Verkligen spännande! Grattis till Ny Giant's, kändes rätt att de vann, lite underdogs sådär...

Idag har jag väldigt mycket jobb som ligger och väntar, så det är bäst jag sätte rigång med det nu. Skulle behöva tvätta och handla mat också, men det får bli efter att jag hämtat Sarah tror jag.

I better get bizi...

2 comments:

Anonymous said...

Vad för sorts böcker läser Sarah?¨

-Mari-

SweFlo said...

Hon läser kapitelböcker, typ för nivå 3 och 4. Helst om katter såklart, men hon slukar det mesta!