Wednesday, February 29, 2012

Vårtecken

Pollen så långt ögat når, flera lager på gården för att inte tala om min bil... Garagedörren kommer inte att bli fixad förens den 26:e mars av olika anledningar, så min stackars bil får stå ute hela tiden. Mitt under en av de värsta pollenbovarna, ett ekträd.

Sarah har varit SÅ trött och hängig nu i nästan två veckor. Hon blev till och med hemskickad från skolan igår. Så till slut bar det av till doktorn för henne, jag misstänkte att det kanske kunde vara järnbrist. Ett snabbt stick i fingret bekräftade dock att det inte var någon järnbrist, utan istället kunde hennes läkare väldigt snabbt efter en grundlig inspektion konstatera att hon lider av hösnuva!

Säsongsbetonad pollenallergi alltså! Inte så konstigt, vi har tydligen rekordmycket pollen i år. Jag har själv kli i ögonen och har använt mina ögondroppar för just pollenallergi ganska ofta. Den enda som inte haft problem är Ken, som annars är allergikern i familjen (men så ser han knappt dagsljus så här års mitt i hans busy season).

Så nu ska hon ta en (SVINDYR) spray i näsan och en receptfri antihistamin. Förhoppningsvis ska hon känna sig bättre inom en vecka eller så. TUR det, för precis efter spring break börjar de stora standardproven, FCATs, och DE är inte att leka med. Då gäller det att vara alert!

På lymfkörtelsfronten intet nytt. Fortfarande uppsvällt som bara den. Ett plus i kanten dock var att Sarahs doktor, som känner till alla mina hälsoproblem och alltid kollar hur jag mår också, gulledoktorn, sa att om man har mycket ont i lymfkörtlarna är det nästan alltid en infektion. Och det har jag, ont i lymfkörtlarna alltså! Så JA det låter ju toppen! Infektion vill vi ha! Hoppas att jag ser resultat av antibiotikan snart.

No comments: