Tuesday, August 10, 2010

Håhåjjaja

Nu när jag äntligen känner att jag fick det att rassla till med jobbandet (och det faktiskt finns en chans att jag inte behöver jobba i helgen längre), tänker jag faktiskt ta timman innan Ken kommer hem för att kolla senaste avsnittet på True Blood medan Sarah käkar sin middag (för jag har ingen förhoppning att hon tänker äta Thai-mat...).

Men jag ser väldigt fram emot att få äta Thai kväll! Med lite trevligt prat med min make. Jo jo, man kan lämna gästerna hemma och åka ut och äta själv... De vet ju inte att vi tänker äta själva, och om de inte frågar får de gärna tro att det är med kompisar, så de inte tror att de kan följa med... För att bli bjudna på middag ute, det känns det inte som om de har förtjänat liksom.

Huset är fullt av mat de kan äta. Förutom i Sarahs skåp där jag förvarar alla mellanmål till summer camp, där börjar det visst bli mycket tomt... Och jag, Sarah och Ken har ju inte ätit alla de där godsakerna, så det måste ju vara våra husgäster då. Nästa gång jag handlar hem nått speciellt och gott så ska jag gömma det, lite ska Sarah få ha i fred tycker jag.

Och innan de 120 Pepsi-burkarna tog slut gömde jag några åt mig själv, och det var ju smart tänkt med tanke på hur snabbt de tog slut... :-)

No comments: