Wednesday, August 4, 2010

Onsdag

Jag känner att jag har överväldigande mycket jobb idag. Hjälpte ju inte att det var många störmoment och dessutom ett tandläkarbesök igår. Idag gäller det att ge järnet så jag kan känna att jag har bättre grepp på det här projektet. Min plan var att bli klar på fredag, men i värsta fall blir det att jobba över helgen, det ska vara inlämnat senast på tisdag...

Kens dotter har visst en intervju på G imorgon, hos samma restaurang som hon jobbade hos uppe i Ohio. Hoppas att det går vägen, för det vore nog bra för henne att börja jobba nu. De måste bl.a. ha $200 att lägga ut för deponeringsavgift för elräkningen, annars får de bo utan el...

Vi har lagt ut tusentals kronor åt dem och de har tjänat några tusenlappar på att jobba här hemma, så jag tror inte att det är för mycket begärt. De är i alla fall medvetna om det och förhoppningsvis planerar de i enlighet med det.

Pojkvännen tog mitt råd och ringde upp den trädtrimmarfirma som vi använde, för ägaren var verkligen jätteschysst. Och han blev inkallad för att provjobba med dem idag, så han är iväg och jobbar! Hoppas verkligen att det går vägen, det hade ju varit toppen.

Sarah var glad idag, de ska på utflykt till MOSI, The Museum of Science and Industry, i Tampa. Hon hade jättekul där förra året och såg verkligen fram emot ännu ett besök där.

Det är inte klokt vad den ungen har växt i sommar! Jag märkte att många t-shirts verkar för korta och en hel del shorts sitter lite tight. Här går storlekarna efter ålder, och just nu har hon ju då storlek 7-8 år. Sedan verkar många affärer gå efter modellen att nästa storlek är 10-12... Hur funkar det? De är ju jättestora för henne! Så 9-åringar får ta det lilla som finns då eller? Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med klädesinköp, vi måste ju beställa lite nya uniformskläder och annat till skolstarten om 3 veckor, men vilken storlek? Ja jisses! :-)

Nej nu tillbaka till jobbandet...

No comments: