Tuesday, August 10, 2010

Jobbar på

Imorse fick jag bra fart i jobbandet, och enda anledning var att de sov till 12.30, så det var tyst och skönt! Till och med hundarna sov lika länge.

När Tara kom ut från sovrummet sa jag glatt godmorgon men fick bara ett surt mummel tillbaka. Jag åkte iväg för att göra lite ärenden och de hade masat sig upp då straxt före 1.

Sedan ser jag dem bära ut en massa klormedel och annat och sätta igång att skrubba utomhusväggarna (med en skitig sopkvast...). För en vecka sedan hade vi tänkt att de kanske kunde tvätta av väggarna ute, fast det inte behövs. Så de kunde tjäna en slant. Men jag gick ut och sa att jobbet ju faktiskt var inställt och vi inte har några fler jobb åt dem. Jarvis-banken är stängd nu. Tjäna era egna pengar istället!

Gissa om de blev sura! Hon gick med en gång iväg och ringde till Ken och beklagade sig, men han sa bara att det inte blev nått jobb och frågade hur det gick med jobbsökandet...

Jag har stängt in mig på kontoret för att få så mycket gjort som möjligt innan kvart i fyra då Sarah ska hämtas.

Jag är så less på de där två! Jag var helt övertygad om att de har varit inne i vårt sovrum när vi inte varit hemma, så flera gånger har jag lagt en t-shirt framför dörren, och den var undanknuffad ett antal gånger. Vad de ska in där och göra har jag ingen aning om, men de har ingen rätt att gå in i vårt privata sovrum när vi har stängt dörren...

Ken köper just nu en dold övervakningskamera som ska budas till honom på kontoret imrogon. Vi kan dessutom använda den till att ta reda på vad hunden Stan gör när vi inte är hemma, han vet hur man busar till det när vi inte är här, det kan nog bli riktigt kul att se!

Eftersom jag är så deppad tänker Ken ta ut mig på middag ikväll, så jag slipper laga mat till de otacksamma... Det finns ju gott om mat i frysen, och de verkar ju veta hur man kommer åt den med tanke på vilken strykande åtgång den har. De lyckades dricka 120 burkar Pepsi på mindre än två veckor! Att de inte har fått diabetes är väl ett under, ha!

Så ikväll ser jag fram emot en stilla och lugn middag med maken och Sarah på vår lugna och fina lilla Thai-ställe runt hörnet...

Jag skulle gärna vilja ta in på hotell själv, men då ryker väl vårt hus åt pipsvängen. Och jag är en artig människa som håller mitt ord. Har jag lovat att de får bo här tills de flyttar så håller jag det. Jag tänker dock inte vara så givmild som jag hade tänkt från början.

Eddie säger att han inte kan jobba för att det regnar, men det har varit strålande solsken hela dagen faktiskt... Och hon har inte ringt och kollat hur det går med det där jobbet på Friendly's. Verkliga iniativtagare de där två...

Ken är riktigt förundrad över hur ohyfsade de är, helt otroligt faktiskt.

3 comments:

Desiree said...

Men du det här funkar ju inte. Kanske en kortare period men det är nog dags att ni tar i lite med hårdhanskarna för eran egen skull. Dessa två kommer aldrig vara tacksamma över allt ni har ställt upp på. Ni ger dem ett lillfinger och de roffar åt sig hela handen. De MÅSTE flytta ut och klara sig själva. Ok om de flyttar ut till ert andra hus men betalar hyra för det eller hittar ett eget ställe på egen hand. SÅ länge de känner att de bor så bekvämt som de gör hemma hos er så kan de ligga på latsidan vad jobb och inkomst gäller. Så länge de bor under erat tak så är det era regler som måste gälla. Kan du inte låsa sovrummet? Det är ju hemskt att behöva leva på det här sättet. Men det här funkar ju inte. Jag hade inte orkat med att leva så här. Det måste nog sättas mer press på de där två att de ska ut och klara sig själva på nåt sätt.
Stor styrkekram till dig.

SweFlo said...

Det går att låsa, men det går också att låsa upp med ett gem i princip, så känns lite meningslöst...

Mrs Clapper said...

Man undrar ju hur människor blir på det viset. Det är helt otroligt och overkligt att man har mage att bete sig på det viset. Vilken pärs för er alltså!
Övervakningskamera låter bra! Hoppas att de inte förstör det andra huset sen.