Wednesday, August 11, 2010

Ny uppdatering om huset

Inspektionerna är nu klara och det verkar inte vara något som hindrar oss från att gå vidare. Vi vet ju att det är en hel del att göra, men som sagt, vi är fultl medvetna om detta och räknar med det.

Ken tyckte att vi skulle göra "closing" på måndag, eftersom han ska till Tampa på konsultjobb på fredag. Jag gav honom en låååååång blick, och det var snabbt avklarat att han ska flytta konsultjobbet till måndag, så de kan flytta in på fredag. Annars blir det en jobbig helg till... nej tack!

Så nu väntar vi bara att få reda på vilken tid vi ska träffas på fredag för att betala och föra över ägarskapet. Hoppas att det blir så tidigt som möjligt, eftersom jag måste få dit en rörmokare, en skadedjursbekämpare (har stått tomt ett tag, finns nog en del kryp överallt som behöver schasas ut) och en hantverkare för att fixa diverse saker som MÅSTE fixas för att någon ska kunna bo där. Det finns tex bara varmvatten just nu, och det funkar ju inte så bra.

Jag gjorde klart för henne att om de vill in på fredagen gäller det att städa rejält, annars får det vänta tills lördagen... Men vi vill nog ALLA att de ska kunna flytta in på fredag kväll. Ken gick tom den extra milen och erbjöd sig att betala deponeringsavgifterna för el och vatten. För de har ju såklart inga pengar kvar... Och han sa också att han skulle se till att de har mat tills de får sin första löning. Vilket borde röra sig om högst en vecka, men fan tro det.

Så nu ska jag jobba som bara den. De var uppe til nästan 3 imorse och förde liv. Ken fick gå upp, för de lämnade bakdörren till terassen på vid gavel, och den stod och gnisslade. Dessutom har vi en hundlucka ut på terassen, så en av hundarna kunde ha gått ut där och sprungit iväg. Ken blev himla sur och sa åt dem att de skulle gå och lägga sig. Han hade tidigare haft ett allvarligt samtal med Tara om att tills hon har hittat ett jobb med absolut säkerhet ska hennes heltidsjobb mellan 9-5 vara att leta efter ett jobb, vilket hon höll med om. HA! Vi får väl se hur DET går...

Jag tänker dock köra samma teknik som igår, helt enkelt stänga in mig på kontoret. Jag SKA ha det här jobbet gjort innan helgen helt enkelt...

Och jag tänker sanera Sarahs stackars rum i helgen. Det kan nog behövas...

No comments: