Thursday, August 12, 2010

SMS

Ken fick ett SMS av dottern imorse där hon bad om ursäkt för allt hon sa, att hon fortfarande ville ha kontakt med honom och att de planerar att flytta till andra sidan av Florida inom en snar framtid.

Hon sa dock att hon absolut inte vill ha något med mig att göra eftersom jag kallade dem (föreställ er något elakt här). Vad jag kallade dem var "snot nosed little kids". Och det är precis vad de är, snorungar. Jag tror hon inser att hon kan behöva Ken för pengar, så hon vill inte kapa kontakten. Men hon vet att jag inte är med på noterna längre...

Ken tänker dock inte hjälpa henne med några pengar, men om i framtiden hon beslutar sig för att ta tag i sitt liv hjälper han henne gärna med skolavgifter eller liknande.

Jag kan bara föreställa mig hur det kommer att bli: hon ringer från finkan och behöver pengar... Men glöm det.

Om jag nu är en så hemsk människa som kallar henne snorunge, då undrar jag vad hon är med tanke på allt hon sa till mig?

Bara hon håller sig borta från vårt hus så skiter jag i vad hon gör. Det är upp till Ken vad han vill hjälpa henne med, men enligt honom kommer han aldrig ge henne några kontanter. Vi får väl se hur det blir...

2 comments:

Desiree said...

Gud vad skönt att det äntligen har ordnat sig och att era hemsk objudna gäster är ute ur huset en gång för alla. Jag tycker ni gjorde helt rätt och är så glad att det löst sig och att ni nu kan leva vidare i en mycket mer harmonisk tillvaro. Skit i om hon tycker att du var den hemska elaka. Det viktiga är att de är ute ur ert hus och att allt ordnat sig.
Kram!

Lotte Jensen said...

Du, och ni gav henne, en chans! Ibland funkar det... ibland inte... Jag är glad att ni (du och Ken)är ense om vilken strategi ni ska ha. Tråkigt för honom som ville få mer kontakt med sin dotter men jag tänker att du nu kan vara ett stöd för honom i detta och vice versa