Sunday, August 8, 2010

Söndag

Idag är det jobba som gäller, både för Ken och mig. Bra att det regnar och är trist ute, då passar det att kura ihop sig lite på kontoret.

Ken var och köpte donuts imorse och han hade med sig en stor iste till mig - perfekt!

Hoppas nu att det inte är något större fel på huset imorgon - i så fall m¨åste vi ju börja om! Det värsta som vi kan tänka oss att det nog är problem med vore i så fall termitskada. Är det inet så omfattande går det ju att fixa, men om det är väldigt mycket så känns inte det aktuellt... Vi får se imorgon bitti...

Igår när jag gick och la mig hörde jag något sorts prasslande från under Kens sängbord. Det var riktigt högt, så han fick komma och undersöka. Vi hittade bara en gammal död kackerlacka (har sprutat mot dem nyligen, då kommer de in och dör).

Imorse hittade jag dock en gigantiskt, något mosad spindel på golvet. Skulle gissa att någon av oss måste ha mosat den i sömnen. Tror inte dock att det var en bruna änkan, den hade fel form på kroppen. Men GIGANTISK SPINDEL I SÄNGEN. Inte kul hur snäll den än må vara... :-)

5 comments:

Lotte Jensen said...

Du har verkligen hamnat i en prövning... men än finns det hopp att de ska mogna väl...

SweFlo said...

Jag vet inte jag, de har nog präglats rejälvt av sin uppväxt och vet väl inte bättre. Det tar nog ett bra tag att aklimatisera sig till livet här, det är nog rejält annorlunda än vad de är vana med... Jag kan nog lära mig ett och annat med. Tålamod, tex.! Mycket tålamod!

Ewa said...

Du brun änka är väl en liten rackare eller?

SweFlo said...

Den här änkan var redigt stor, men jag har sett mindre också.

Mrs Clapper said...

Wiiii aaaah! Fy sjutton gubbar vilka läskiga kryp! Jag var tvungen att resa mig och gå ett varv efter första inlägget om spindeln. HJÄLP för att ha sådana i närheten!

(Och vad beträffar era sk gäster, jösses, hoppas de snart kan flytta!!)