Monday, August 9, 2010

Husinspektioner

Idag gjorde vi då både termit- och vanlig husinspektion. Inga större grejer, lite vattenskador runt fönsterkarmarna som vi redan visste om (nya fönster isatta, varför fixade de inte det då de gjorde det?) och lite annat smått och gott som inte är något att oroa sig för och som vi kan fixa.

Problemet är ju att detta är ett gammalt hus och det är en hel del sättning som sker. Eftersom när de renoverade huset också beslutade sig för att fixa till fasaden och göra minimala öppningar för kryputrymmet under huset måste vi anlita en specialkille som kan komma och göra hål, besiktiga de områden där huset har "satt sig" och se om det behöver fixas, HAR fixats eller vad det nu rör sig om.

Jag försöker nu få tag i killen som kan hjälpa oss med detta, och jag hoppas han kan göra det imorgon, eftersom vår inspektionsperiod nästan är över och vi vill ha det här klart nu!

Om det nu visar sig att det behövs lite reparationer (som stöttning tex) så är inte det hela världen, det är fortfarande en mycket bra affär, och det måste ju inte göras innan de flyttar in.

Jag passade på att mäta för kyl/frys, spis och persienner när jag ändå var där, sp om allt blir klart imorgon kan jag beställa det i alla fall.

Nu MÅSTE jag superkoncentrera mig på jobbet, hur fan det ska gå i det här dramahuset! Morr...

3 comments:

Marianne said...

Jag håller tummarna stenhårt!!!

Kram!

Ewa said...

tummar till tusen

Petchie75 said...

Ojoj, nu har jag läst ikapp här på den nya bloggen! Att du orkar Katrin, jag är så imponerad! Men naturligtvis ska du inte ge dem mer än det nödvändigaste, och knappt det, till deras nya hem. Jag menar någon måtta får det vara på din generositet, de förtjänar inte det oavsett hur mycket dotter hon är till Ken och syster till Sarah - inte när de uppför sig som de gör! Men samtidigt förstår jag dig, jag hade säkert gjort likadant själv, snäll som man är ;-)
Stor kram och håller t ummarna jag med!