Monday, August 23, 2010

Monday

Yesterday was a very odd day, both Ken and I felt kind of depressed. I think it is the aftermath from all that drama that is catching up with us (and in my case a little PMS as well).

Except for many loads of laundry, I just couldn't get anything done yesterday. I was just really blah...

All night we have had poring rain outside. Normally I love sleeping when it is raining, it is just so soothing. But last night I had joint pain all over, so I just couldn't get comfy.

Then around 3 AM Bob started up. Apparently he ate something that didn't agree with him, and being the big baby he is, he likes to have his mama next to him to make him feel better.

It was endless ups and downs from there on. I took him out so he could eat grass, then I cleaned up after him when it came up again.

Poor thing is finally though, now he is just all shaky and tired. He does this to himself a few times a year. I think this time he just ate too many carrots!

Sarah had her first day of 2nd grade today, and it was raining like crazy! Luckily she has a great rain jacket, and she put her regular shoes in her backpack and wore Croc's Mary Jane's to school, so her feet wouldn't get soaked right off the bat.

She did good until just before I was going to drop her off. She was just nervous about finding her new classroom, but there were helpers all over, so I am sure she did just fine. It will be fun to hear how her first day was when I pick her up in an hour!

As you can tell I had to change my theme a little. I just redesign my business web site http://www.swedishtranslator.com/ if you want to see it. Let me know what you think, I was going for something simple and crisp looking, without any clutter. It is now hosted on a WordPress.org server instead of a regular Windows-server. Sooo much better! And since I have designed my own template there are no issues with copyright infringement. I just don't trust any web site templates free or fee off the Internet anymore, that was quite the costly affair paying the settlement on that.

Since I don't have my web site on a Windows server anymore, I also lost some of the stuff I was using here on the blog. So I just created a new template and changed it all out. I warmly recommend buying the software Artisteer if you are serious about designing your own templates, it is awesome, well worth the $50 it cost...

8 comments:

Anne said...

Mycket mycket intressant. Jag har under väldigt lång tid tänkt att göra nåt sånt och använda mig av wordpress.org och på sätt sätt betala och bygga upp min helt egen blogg. Vad som hållit mig tillbaka är min osäkerhet över om jag klarar att göra det. Men jag skulle vilja ha friheten att göra min egen template. Ska kolla på Artisteer som du nämner. Jag borde inte vara så nervös att jag inte kan, jag kan ju lära mig längs vägens gång också... KRAM!

Anne said...

Gillade förresten utseendet på din nya "jobbsida". Tycker sådana sidor ska kännas rena, enkla och inte ha en massa plotter och färger. Fräscht, seriöst och snyggt tycker jag om den templaten och färgerna.

SweFlo said...

Vad bra att du gillad ejobbsidan, det var skönt att höra. Vill inte att den ska vara FÖR steril...

Det här med Wordpress.org var enkelt att fixa, eftersom min ISP redan hade en dedikerad server till det. Prova Artisteer gratis, hur kul som helst! Man kan spara och testa, men med vattenmärke på. Beroendeframkalalnde kul, faktiskt! Finns massor med tuturials på YouTube om hur man gör med, men Artisteer är superenkelt!

Mrs Clapper said...

Tyckte också att jobbsidan var snygg! Kändes proffsig och "rakt på sak" och ärlig. Gillar när det är så!

Bilden du har här på denna bloggen på headern, är den tagen av dig? Ser HELT ljuvligt ut!

Annika said...

Den ser bra ut, jobbsidan! KUL med design.
Spännande också att kunna designa mer på Blogger, eller vilken bloggservice man nu använder sig av- Ska kolla in Artisteer jag md, men är rädd för all ny teknik, egentligen.

SweFlo said...

Artisteer är SUPERENKELT jag lovar! Och SÅ kul! Man kan leka runt med gratisversionen innan man köper, så man vet att det är något att ha.

Bildern i headern är tagen av mig i hängmattan, men kan se mina fötter där till vänster. Helt perfekt läge, hos några kompisar som har lyxhus på stranden...

Marianne said...

Fin hemsida! Jag sparar den, tänkte konsultera dig lite i ämnet sedan när vi har flyttat : ) Märkligt nog kom jag in på den trots att det är Wordpress, kanske kommer jag in där nu igen. Får testa igen hos Anne och Petra.

Jag kanske ska kolla det där programmet jag också, det får väl bli nytt sedan.

Kram!

SweFlo said...

Marianne, det här är en annan typ av WordPress som man betalar för, så det är inet samma typ av server osv, det kan ju vara därför?