Sunday, August 8, 2010

Lite kort

Sarah och Eddie roar sig med att jaga ödlor i trädgården medans Tara står och tittar på mest med skräckblandad förtjusning! Ödlor finns det gott om i Florida, det nästan rasslar när man går ute med alla små ödlor som springer hit och dit... Man kan bla roa sig med att låta en ödla bita sig fast i öronsnibben som ett öronhänge, vanligt bland barnen här (för de som är modiga)...

Sarah älskar dessa smådjur, som ni kan se här när hon pussar på en:

Sarah pussar på ödla
Puss puss!

 Häromdagen när jag var ute på baksidan såg jag den här jättestora bruna änkan som hade beslutast sig för att placera sina äggsäckar där och sedan sitta på vakt... Inte så kul i dörröppningen. Jag förstörde äggsäckarna (de kan var och en innehålla 500 spindlar!). Det värsta var att jag hade fått spindelväven över hela mig innan jag fattade vilken sorts spindel det rörde sig om (en farlig alltså).

Spindeln fortfarande i dörrkarmen...

På bilden ovan ser man tydligt den orangeröda timglasformen som just änkorna är kända för... Detta var taget efter hon dog av giftet som jag sprutade på henne... Tråkigt att döda henne, men men...

Bild på Tara, ser ju inte så farlig ut, va?! :-)...

...och bild på pojkvännen Eddie.

6 comments:

Anne said...

Huuuu, så läskigt med spindlar. Du fick riktigt bra bild på otyget. Nä, det är inget annat att göra än spraya dem döda bara...

Solstrålen said...

Vet inte vad jag tycker är värst - spindeln eller dina mänskliga objudan gäster?

Lotte Jensen said...

ja du besannar mina fördomar om Florida... ryyyyser....

när jag ser bilderna på din styvdotter och hennes pojkvän tycker jag att de verkar ha äktenskapstycke... uteseendemässigt (på dessa bilder) ser de mycket lika ut...

SweFlo said...

Spindlarna är faktiskt MYCKET lättare att hanskas med! Ha ha!

Desiree said...

Bruna änkan alltså? Aha jag kände bara till svarta änkan men det finns även en brun variant. Läskigt. Usch det var bra att du kände igen säckarna och hann förstöra dem innan de kläcktes. Farliga spindlar vill man inte ha nära sig. Jag har inget emot spindlar annars bara det inte blir för många och att de just inte är farliga. När tror du att dina objudna gäster kan flytta ut?

Kram!

Marianne said...

HU vad hemskt med såna där spindlar! Vilken tur att du upptäckte den innan alla de där äggen kläcktes! Hoppas du sprutade lite extra runt om så att hennes kompisar inte får för sig att de ska ta hennes plats! Haha, fast jag anar vilken riktning du skulle velat spruta i : )

Jag håller med Lotte, otroligt vilket äktenskapstycke de har, Tara och Eddie! Är du säker på att de inte är halvsyskon?

KRAM!