Wednesday, August 18, 2010

Onsdag

Har fått en hel del gjort idag känns det som. Har en del nya klienter på G, och det är en del fixande med det (göra provöversättningar, fylla i en massa papper och svara på frågor). Vill man jobba med en av de bättre och certifierade agenturerna får man vara villig att jobba lite för att få in en fot, men efter allt är klart brukar det vara en lukrativ relation, så man får ta det lilla jobbiga för att komma igång.

Har två nya och lovande kunder på G, plus en till som jag är tveksam till även om det låter bra. Tyvärr är enda anledningen till att jag tvekar att de befinner sig i Indien, och min erfarenhet med indiska agenturer är att de helt enkelt inte har råd att betala en asntändig taxa. Än så länge har de inte brummat om priset, så vi får väl se...

I maj när vi var på en av Disney-vattenparkerna gjorde Sarah sig lite illa i ryggen. Men det var mest gråt och tandagnissel ett tag och sedan var det bra.

Hon har gnällt då och då under sommaren att hon hade lite ont i ryggen, men absolut inget så man oroade sig eller så.

I lördags när vi var på MOSI provade hon på att ha på sig en sådan där dräkt av kardborrematerial, sedan hoppar man upp och kastar sig mot en upplåst vägg och fastnar. Jättekul, men hon fick ont i ryggen efter ett hopp, så jag blev faktiskt lite orolig.

Jag beslutade mig idag för att gå till hennes doktor, en 7-åring ska ju inte gå omkring och klaga på ryggont, det är ju lite väl tidigt.

Det var definitvt något med ryggen kunde han konstatera, troligast kan det vara en klämd nerv, eftersom en så stor del av ryggraden är påverkad. Det enda sättet att se något är då att göra en MRI, en magnetröntgen. De ska ringa ett barnsjukhus i St Petersburg som är jättebra så hon kan få göra den där, de har jättebra hand med barn eftersom det är deras enda patienter. Så blir det inte så läskigt.

Doktorn ville dock att hon skulle ta lite blodprov eftersom vi har nämnt vad som verkar vara någon form av ledvärk innan, bara för att utesluta någon form av ledsjukdom som jag har. Som tur är har barnsjukhuset en lokal filial i Sarasota där man kan ta blodprov. Jag antar att de är bra på att handskas med barn, för att ta blodprov är ju absolut inget kul för barn. Vi får se hur det går imorgon bitti. Sarah har sett på när jag har tagit blodprov och tycker det är faschinerande, men det är ju en helt annan historia när nålen ska in i hennes egen arm...

Sist hon tog blodprov var hon 9 månader och de tvingade fast henne i en sorts tvångsjacka. DET lär ju inte ske på det här stället hoppas jag... Lite mutor kanske kan vara en bra ide ifall det skär sig, vi får se hur det går som sagt...

Vi fick just mail från Taras mamma. Det visade sig att Eddie har gjort slut med henne. Han förklarade att han inte orkar med hennes berg- och dalbana längre och han tycker att det var hennes fel att allt blev så fel här hemma hos oss. Han har faktiskt bett om ursäkt till oss personligen, vilket kändes rätt bra.

Tara försökte då skylla på sin lillasyster där uppe i Ohio, att det var hennes fel att de gjorde slut. Men killen sa då bara att det var hennes eget fel, pga av hennes beteende.

Mamman verkar ganska uppgiven. Typ, vi har alla gjort vad vi kunnat för att hjälpa henne, men hon gör det ju supersvårt att göra det,  så nu är det upp till henne själv att klara sig. Familjen finns här om hon verkligen behöver hjälp, men hon får klara sig själv helt enkelt.

Jag tycker vi alla har gjort mer än nog för att hjälpa henne, absolut. Vi får väl se hur det hela slutar antar jag...

2 comments:

Desiree said...

Låter lovande med de nya jobben du har på gång. Hoppas att det blir bra även med agenturen i Indien.
Jag hoppas att det ordnar sig för Sarah med ryggen. Inte kul att behöva ha ont i ryggen och som du säger så är det ju allt på tok för tidigt för henne att behöva dras med sådana krämpor. Men förhoppningsvis är det bara någon nerv som kommit ikläm. Jag tror att hon kommer att klara blodprovet galant. Hon är ju en stor tjej nu och en mycket intelligent tjej som man kan förklara saker och ting för och som fattar (stor skillnad mot mindre barn som liksom inte alls fattar på samma sätt). Jo visst kommer det att sticka till men sedan är det ju inte så farligt. du får muta med något fint eller gott efteråt.
Vad gäller Tara så tror jag att tjejen behöver växa upp och bli mer mogen. Jag är glad att Eddie bad er om ursäkt och det kanske trots allt var bäst som så att de båda gjorde slut. Som sagt Tara behöver nog växa upp och ta tag i sina egna issues samt lära sig att stå för sina egna konsekvenser och inte skylla på andra och olika omständigheter jämt. Det ska nog bli folk av henne också en dag ska du se.
KRam!

Lotte Jensen said...

Jag vet vad du gått igenom så jag blir naturligtvis orolig när du pratar om leder och värk... vår släkt är ju olyckligt drabbad med sånt... jag hoppas du får klarhet i vad det kan vara... ge rapport när du vet!

Angående Tara så tänker jag mycket på Ken... Detta var hans försök att få en bra relation med dottern... hälsa honom att jag tänker på honom i detta... kan inte vara kul att äntligen få kontakt med henne och så blir det så struligt... jag tror att Tara själv kommer, förr eller senare, att se vilken chans hon sumpade...