Monday, March 1, 2010

Årets bragdguld...

går till mig och Ken! Vi är ju i alla fall mästare i att luras (i alla fall lättlurade 6-åringar...)!!!

Vi vaknade tidigt, tidigt i söndasgmorse, och i vanliga fall hade det nog varit tufft att få Sarah ur sängen utan gnäll, men jag sa att vi skulle äta frukost på McDonald's, och då fick hon bråttom upp!

Snabbt iväg, och när vi då satt där i bilen med våra pannkakor och Egg McMuffins undrade hon vart vi nu kunde tänkas vara på väg.

Vi skulle besöka ett nytt köpcentrum sa vi. Ett jättestort. I Orlando. Suck och stön hördes från baksätet. Shopping är INTE hennes favoritsysselsättning. Hela vägen till Orlando pratade vi om olika saker vi måste komma ihåg att köpa: toapapper, och glöm nu för sjutton inte att vi behöver tandkräm!

När vi började närma oss Orlando, och vissa landmärken som kanske skulle kunna röja vart vi faktiskt var på väg dök upp, då trollade jag fram en intressant bok om hajar med en massa klistermärken som man skulle klistra in på rätt ställe. Jag var extremt engagerad i denna uppgift med Sarah, och hon var helt inne i boken, så pass att hon inte hade en aning om att vi nu var inne på Disney-området. Jag trodde det var kört när vi stannade för att betala parkeringsavgiften, men snabbt sa jag att pappa bara stannat för att betala vägtull, och hon tittade knappt upp ens...

Vi parkerade inne på parkeringen, och Sarah sa att "Oj vilken stor parkeringsplats de har här!" Ja, sa jag, den här affären, som vi döpt till Shop-A-Lot, är jättestor, större än IKEA! "Men varför har de så gulliga skyltar över allt på parkeringsplatsen?" Så att folk ska veta vart de parkerat, såklart. Precis som på IKEA. Ahhhh.....

Så gick vi mot "tåget" som tar en till biljettluckorna och entren. NU måste hon väl ha fattat, tänkte vi, det står ju ändå DISNEY över alla tågen... Men hon gick lätt på att det bara var annonsering för Disney, eftersom just den här affären faktiskt säljer en hel del Disney-saker, som vi snabbt hittade på.

Hon tyckte att det måste vara en STOR affär som har eget tåg och allt!

Framme vid biljettluckan såg hon skyltar med Animal Kingdom, men igen lyckades vi slå i henne att de ju såklart bara säljer biljetter till just den parken här. Och dit ska vi ju i sommar, eller hur?

Så till slut när jag hade biljetterna i handen fick vi då informera henne om att det inte rörde sig om något Shop-A-Lot, utan att vi lurat henne och att vi skulle spendera hela dagen på Disney's Animal Kingdom.

Hennes svar?

"You almost exploded my brain!" (Jag tror hon menade, "You blew my mind".) I vilket fall som helst var hon helt paff. Hade ingen aning. Jag misstänker att vi nog inte kommer att kunna lura henne likadant igen!

Sarah är inne i en Tiger-period just nu, och helst vill hon ha en som husdjur, men det kanske inte är så bra... De hade en hel drös med vackra tigrar att titta på i parken. Den här var dock villig att posera med henne:

Men som ni ser här är ju stora kattdjur inte alltid så vänligt sinnade:

6 comments:

Desiree said...

Wow vilken underbar överrskning. Nog gjorde ni ett toppenjobb med att lura henne, ha ha. Jag har faktiskt varit på Animal Kingdom för bara något år sedan och det var så mycket kul där. Jag förstår att Sarah blev helt till sig. Där finns mycket för både stora och små att kolla in.

Jenny said...

Vad roligt att ni lyckades så bra med "lurningen"! Och ni verkar ha haft en jättefin dag också, trots de mindre vänliga tigrarna ;-)! Kram!

Saltistjejen said...

Vad roligt att ni lyckades lura henne såt totalt!
:-)

Petra H said...

Ha ha, vilken rolig "blåsning", och vad uppfinningsrika ni var som kom på alla undanflykter. Så gulligt uttryck!

Taina said...

Härligt!

Marianne said...

Haha, vilken härlig tur! Sarah måste ha somnat lycklig den kvällen!