Wednesday, March 31, 2010

Jag vann

Jag fick den timtaxa som jag faktiskt skulle ha. Vilken tur, det var ganska mycket pengar det rörde sig om...

Idag blir det en seg dag. Gick och la mig med ledverk som hette duga. Mitt vänstra knä, där min Baker-cysta sitter, är inte med alls. Svullnaden sticker ut så pass mycket att det är svårt att böja knäet. Och så har jag ont som sjutton i de leder där nyckelbenen sitter. Så det blev till att gå upp tidigt idag, ligga ner är inte kul alls med ont i nyckelbenslederna.

Ska nog städa lite. Sarah vill spela Wii-spelet, men vi gjorde det i går eftermiddag och jag hade redan då problem med att hålla i kontrollerna utan att det gjorde alltför ont, och det lär inte bli så mycket böttre idag. Men kanske till eftermiddagen så mjukar det upp sig lite, får hoppas på det.

Sarah var ute och lekte nästan hela dagen, det var superhärligt väder. Bra att hon får motion och frisk luft nu när hon är ledig.

Påsk i helgen! Den smög sig liksom på känns det som - på lördag morgon blir det den traditionella påskäggsjakten i GT Bray Park. ENORMA fält fulla med ägg, och så Peter Rabbit, the Easter Bunny himself såklart!

Och så lite fin påskbrunch på söndag och mys hemma. Blir nog bra. Det är svårt att göra familjesaker den här tiden på året när Kens firma är mitt i stormen med alla deklarationer, men vi försöker så gott det går.

Jag tror jag skulle ha svårt för om Ken var hemma varje kväll och på helgerna och sådär som en normalt arbetande man. Jag är liksom van att rå mig själv. Det är nog därför vi kommer så bra överens och liksom aldrig är arga på varandra, vi går aldrig varandra på nerverna. Ungefär som när någon varit ute och rest, man blir ju så glad när de kommer hem. Ken är ju "ute och reser" jämt. Vi uppskattar liksom varandras sällskap och tröttnar inte på varandra. Jag vet inte, det är min teori i alla fall! :-)

6 comments:

Desiree said...

Skönt att det ordnade sig med betalningen och att du fick det du skulle ha. Låter härligt med påskäggsjakt för Sarah på lördag och sedan påskbrunch på söndag för hela familjen.
Ja visst är det viktigt med egen tid så att man får rå om sig själv. Det märker jag själv. Det är viktigt att få sakna varandra lite med jämna mellanrum. HOppas att svullnaden går ner och att det känns bättre senare.

KRam

Saltistjejen said...

Härligt att det fixade sig! tycker verkligen inte det borde varit ngt problem men med tanke på alla fel som skett hittills av samma person så var det ju inte konstigt om man funderade lite hur det skulle gå.
Jag tror också det är bra att sakan och längta lite i vrdagen. tyvärr gör vi det alldeles för sällan. M och jag är nästan aldrig borta eftersom vi inte har sådana jobb Så vi dras med varandra varje kväll hahahaha! Förutom när vi går ut med våra "egna" kompisar då och då förstås men det är ju inte samma sak som att vara bortest. Å andra sidan är jag glad över att M inte är borta ofta för det hade varit jobbigt med lilla E. Attt vara ensam med en liten är väldigt mycket tyngre än när man kan dela på det hela.
Hoppas ni får en mysig lördag!
kram!

Anne said...

Allra först, jag läste din kommentar hos Desiree, dammsugarkommentaren :) och blev nyfiken.
Det lät som du hittat en superdammsugare. Alla problem du räknade upp med tidigare sorter är sånt jag relaterar till 100%. Vore superbra med tips, vad har ni för dammsugare nu? Hjälp mig hitta en bra! Jag försöker samla på mig olika tips och rekommendationer så det ska kunna bli bra den här gången. Trött på alla skitdammsugare.

....sen håller jag helt och hållet med det du skriver om tid med sin partner, jag är också van rå mycket om mig själv och tror faktiskt inte jag skulle palla om jag och maken varje kväll sju dagar i veckan satt och hade en massa ledig tid tillsammans. Känner igen det du skriver från ert liv och för mig passar det alldeles utmärkt och perfekt leva så, skulle inte vilja ha det annorlunda. Däremot har jag märkt många i Sverige tycker vi lever "konstigt", men det får stå för dem. Jag är mycket nöjd och belåten med hur just vi lever vårt liv.

S w e F l o said...

Anne, vi har den som heter Electrolux Harmony, det var den mest okomplicerade och hade inga konstiga rullar i själva "sughuvudet", men den har ett tillbehör som kan användas på heltäckningsmattor med rullar, om man nu vill ha det. Väldigt nöjd efter flera år!

Anne said...

Tack for detaljerad info! Ska kolla upp den lite mer. Blir galen pa de dar rullarna i nuvarande, det blir bara stock och sa pajar motorn....

Marianne said...

Skönt att du fick den betalning du skulle ha!

Men inte roligt med all värk. Hoppas att det är över nu.

Jag tror också att det kan vara så att det är rätt bra att inte skava på varandra för mycket. Jag är ju också van vid att Klas reser mycket, om han en period är hemma flera veckor i sträck tycker jag det är rätt skönt när han ska bort igen. Men inte för länge, en vecka i sträck tycker jag är lite väl länge. I dag skickade jag iväg honom till Grekland : )

Kram!