Tuesday, March 23, 2010

Tisdag

Sarahs tand hänger i en slamsa, men vill INTE komma ut! Ser lite kul ut, som en redneck-tand som sticker ut! Imorse när jag skulel släppa av henne i skolan kom hon på att hon hade glämt ryggsäcken. Hon blev helt förstörd, hon är mycket noga med att göra läxan och bara tanken på det hela fick henne att bli jätteledsen, så det var bara att åka hem och hämta den. Jag tror hon hade typ 30 sekunder kvar innan hon skulle vara tvungen att gå till rektorsexpeditionen för en sk tardy slip. Man får INTE komma för sent, det tolereras absolut inte! De är tuffa med disiplinen i amerikanska skolor, vilket har sina fördelar. Ordning och reda, inget mjäkande...

Igår kväll insåg jag att de hade skickat fel filer till mig, så halva söndagens arbete var i princip bortkastat. De säger förstås att det inte är möjligt, men beviset är ju där svart på vitt. Måste vara svårt att ha koll på allt när vi pratar om hundratals filer för varje språk och säkert 11 språk som ska fixat med. Samtidigt.

Tjejen på översättningsagenturen är en sk project manager och ska alltså vara spindeln i nätet och hålla koll på allt. Men en liten miss blev det alltså. Det gör inte så mycket, men hon tog liksom inte på sig skulden och agerade som om det nästan var mitt fel. Jag kan väl i alla fall inet skicka fel filer till mig själv? Suck. Hon funkar inte så bra under stress, har märkt att hon lätt blir kort i tonen och lite bitchig. Men det är smällar man får ta!

Idag måste jag dessutom till bävertämjaren, alltså doktorn för de nedre regionerna. Måste gå var 3:e månad pga cellförändringarna de hittade sist, inte alls kul, INTE min favorit. Alls. Och jag har inte tid heller! Men men, det måste göras med.

Tack och lov för Outlook som håller koll på mitt liv, annars skulle det nog bli lite kaos. Förr i tiden levde jag genom min Filofax, men numera är det den elektroniska variationen som gäller. Annars skulel jag aldrig kunna hålla koll på födelsedagar och annat... Hemskt egentligen att ens liv är så inrutat!

Nu lite Diet Coke, även om jag får kliande hals och ont i huvdet av sötningsmedlet, kan bara inte dricka vanlig Cola, sockret går inte ihop me dmin mage! Så jag väljer kortvarigt det mindre onda av de två, måste ha koffeinet, dricker ju inte kaffe och te räcker inte till...

3 comments:

Saltistjejen said...

Oj! Hoppas det går bra hos bäverdoktorn! Roligt uttryck förresten!!!! :-)
Och det där med fok som itne kan erkänna när de gjort fel är ofta jobbigt. Men hoppas att det går att rätta till utan alltför mycket krångel.
Trist bara med din redan "slösade" tid.
Kram!

Desiree said...

Oj vad trist med filerna som blev fel. Trist också när du blir beskylld för något du inte rår för. Hoppas att det ordnar sig och att inte allt jobb du la ner i söndags var bortkastat. Jag gick ju i amerikansk skola när vi bodde i Nicaragua och där var det också ordning och reda. jag måste säga att jag gillar det. man fick ju betyg i ordning också minns jag.

Marianne said...

Hoppas att ni fick plats till Sarah på YMCA och att det gick bra hos bävertämjaren! Hahaha, det har jag aldrig hört förut, men det var bra.

Nä, hur skulle du kunna skicka fel fil till dig själv?

Kramar!