Sunday, March 28, 2010

Härlig lördag!

Det tog Sarah och mig en extra halvtimme att köra ut till Anna Maria Island och Coquina Beach för födelsedagsfesten. Det var smockfullt med folk! Det kan ju ha lite att göra med att det var 30 grader varmt igår och att det är "Spring Break" i full sving.

Det var underbart att sitta nere vid stranden, prata och äta gott i några timmar. De flesta barnen var i och badade, men det var iskallt, så nej tack! Lyckades missa att smörja in mig bak i nacken och på vänster överarm, så det är illande rött idag. Sarah klarade sig bra, jag hade sprayat henne med solfaktor 50 över allt.

Det var en härlig bris under tallarna som tur var, och Sarah och de andra tjejerna passade på att flyga lite drake.

Efter festen åkte vi hem och handlade mat och sedan kom Ken hem vid 6 på kvällen. Vi hade ingen energi för nått alls, men eftersom Ken måste jobba hela söndagen var detta vår enda chans att åka och ta hål i öronen för henne. Så vi åkte förbi det närmsta köpcentret och Claire's, där de gulliga tjejerna såg till att Sarah äntligen fick sina efterlängtade hål i öronen!



Idag ska det visst bli en regndag, vilket passar bra för oss. Jag ska fixa lite här hemma, och i eftermiddag ska jag och Sarah åka till det stora köpcentret i Sarasota och gå på bio, eftersom vi inte orkade det igår. Lite mys och shopping kan vi nog hinna med också!

3 comments:

Desiree said...

Grattis till Sarah. Du kan hälsa henne att hon är supersnygg i sina nya örhängen. Jag kan tänka mig att hon känner sig stolt och vuxen nu. Vilket underbart födelsedagsfirande på beachen. Jag tror säkert att hon är nöjd med sin födelsedag. Hur mycket fyllde hon förresten? Mysigt att ni får en tjejdag ihop imorgon som mor och dotter. Hoppas filmen är bra som ni ska se.

KRam

S w e F l o said...

Tjejen fyllde 9, hennes lillasyster går i Sarahs klass, men de leker ofta ihop alla tre.

Marianne said...

Så stort att få hål i öronen! Grattis Sarah! Jättefina örhängen också.